Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Love - 25 november 2012 11:11

Tittar ut till en grå himmel åt alla håll.

Fukten droppar från träden och det är ogästvänligt

men inga stormar eller annat oväder så man får tacka o ta emot.


Min svarta prins har var på prov hos en man och allt

fungerade så bra och Gaius bor nu där.

Nya husse är äldre snart pension bor själv på landet på en gård,

jobbar halvtid men har Gaius med och

 arbetskamraterna tycker han är så snäll o fin.

Visst känns det jobbigt för mig men samtidigt är jag glad

för nu får han det jag inte orkade ge och det är bara tre mil

mellan oss så jag kan träffa honom.


Leif är fortfarande kvar på sjukhuset men på tisdag

ska det vara vårdplanering och jag ska vara med.

Hoppas då att han kan komma till sitt hem.

Ska fixa julgardiner och adventljusstake till dess.

På tre veckor har han fått flytta sex gånger fram

o tillbaka så jag har klagat hos ledningen.

När jag ringde till hans avdelning i förgår talade dom

om att han inte var kvar där längre utan nu var det 2:an

som gällde igen för andra gången.

Att inte tala om för mig att han flyttats är verkligen dåligt.


Jag fick för övrigt tid för ryggoperationen den 12 december

men tackade snällt men bestämt nej. Inte förrän i januari

går det. Ni kan tänka er hur det skulle gå då med Leif, jul o allt.

Jag är ju navet i denna familj som ska styra upp allt.


I går var Leonard filippa o jag till Marieberg köpcentrum

och dom handlade julklappar till sin dunderstora familj.

Elinor har fortfarande sån värk i nacke o rygg så han

kan inte. Nu blir det magnetröntgen för henne.

Hur som helst handlade gjorde dom till föräldrar syskon (8 st)

farmor, farfar, mormor, morfar fastrar, morbröder, kusiner o kompisar.

Betalar gör pappa Mickael som är glad att slippa handla för det tog tid.

Tur vi kunde ringa efter Tony när vi var klara. Trevligt hade vi i alla fall

och tog pausar med fika o smaskens. Jag köper mina lite i taget men

älskar verkligen att allt som har med julen att göra.


Snart kommer barnen hit för att plocka hem julpynt från mig.

Pappa har inte så mycket o jag har överflöd.

Det blir mycket att släpa hem på tåget till Bålsta.

Då ska vi äte ostkaka med vispgrädde. Senare i dag hälsar jag på min älskade.


Hur har ni det själva i dag? Kanske gör ni som jag.


 


                                                  
         Kram

                                                  
         Love.








Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards