Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Love - 27 november 2012 19:12

                                                  
  
God afton ni kära!


Sov dåligt i natt och magen o illamående håller i sig.

Det är nog nerverna som sitter där o sprattlar.

Mötet var väl ok men läkaren gillade jag inte.

Det är ju inte populärt när någon anhörig klagar på

dom proffisionella men sköterskan och ansvarig från

demenscentrum tyckte jag skulle ta kontakt med Patientnämnden.


Leif får i alla fall komma "hem"  på fredag och jag är glad.

När jag  hälsade på Leif fann jag honom sittande som

en indian på golvet i en korridor. Inte en personal syntes till.

Han var kall och hade bara en tunn T-shirt på sig.

Orakad var han också syntes att det var flera dagar gammal skäggstubb.

Jag blir så förbannad på ren svenska och räknar timmarna till fredag.


Nu till något snällt. Ni kanske kommer ihåg att jag letade efter en gammaldags

pappersstjärna till Tony. Han ville ha sin barndomsjulkänsla.

Snälla underbara Margit hade köpt en till mig och skickat med posten

så än en gång gör mig en bloggvän lycklig.

Tack Margit du är en kärleksfull medmänniska.

 


Snön kom på eftermiddagen och Nova fick fnatt. Hon har ju aldrig sett snö förrut

och sprang o morrade jättelänge  min lilla toka.

Det snöar fortfarande och är så fint tänk om det nu får ligga kvar

till advent. Broddarna är påsatta för under snön är det halt

så gå försiktigt.


                                         Till er alla kram

                                                 L
ove.

                                        






Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards