Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Dom kommer dom kommer.....

Av Love - 5 december 2012 19:04

Efter sju sorger o åtta bekymmer är det äntligen klart.

 

Den 23 december hämtar Tony Keng, Aldo och Bimba. Nu går Tony som på moln och räknar dagarna.

För 8 år sedan hade han bestämt sig för att pröva att bo i Thailand.

Bokat ett rum hos en tysk man. Dit var han på väg men köpte en karta och satte 

på ett caffe för att leta reda på vägen.

Då kom en kvinna fram o frågade på engelska om han behövde hjälp.

Sen den dagen har dom varit tillsammans och jag har ju varit nere varje

vinter och känner verkligen varmt för Keng som egentligen heter Tayavadi.

Nu får vi se vad som händer om hon trivs och vill stanna.

Livet och klimatet här är ju som skillnaden på solen o månen.


Nästa glada sak är att vi igår var på julkaffe hos Leif.

Personalen hade gjort så fint massor av gott bröd o tårta.

Många anhöriga kom och det var så trevligt.  

Sju "gäster " bor på avdelningen så det blir som en storfamilj.

Bäst av allt var att Leif var mycket bättre och jag blev så glad

så tårarna var inte långt borta. Tror han var nerdrogad den

dan han kom dit.Nu har jag hopp om att vi tom. ska kunna

gå på promenader när vädret blir bättre.


Snön har blockerat ytterdörren och islycktan jag gjort

 på baksidan synns inte längre men det fortsätter snöa.

Nova sjunker ner och hoppar som en hare ute men är överlycklig.


Ska samla ihop vinterkläder som Leif inte behöver och lämna till

Frälsningsarmen. En dag när jag satt utanför där på en bänk o

väntade på Tony kom det män o kvinnor med klädkassar som

dom fått hämta där. Jag hörde när dom pratade att dom var glada

över det dom fått. Har nog något från mig också som jag kan avvara.

Kanske inte alla ens hade en varm säng när mörkret o kylan kom.


Sista avsnittet på bönderna i kväll o det vill jag inte missa.

Egentligen skulle jag åkt och grattulerat en liten tös som

heter Matilda och fyller 9 år i dag men krafterna var borta

och huvudvärken tog min dag. Nu har den i alla fall släppt.

Goaste Michelle dök upp och damsög åt skruttmormor så

i morgon blir det golvtvätt.


Har inget mer att förtälja ska göra en kopp the nu för snart

är det dags att sätta på dumburken.


                                          Kram

                                          Love.








































































































 
 
Ruth

Ruth

5 december 2012 22:37

Så roligt för er alla att Keng och vovvarna kommer till Sverige, så fin både hon och vovvarna är. Fy så kyligt hon kommer att tycka det är i Sverige.
Min svägerska Kanja är Thailändska, glömmer inte första dagen hon upplevde snö, hon sprang ut barfota, hon trodde det skulle vara som bomull under fötterna, vilka tider det var.
Dem har bott i Sverige i 40 år, men nu har dem köpt ett ställe i Bangkok och är där över vintern.
Hoppas Keng kan trivas här, kanske fel årstid att starta ett nytt liv när det är vinter och kyla här, men kärleken övervinner allt.

Så trevligt att personalen hade ordnat julkaffe för anhöriga, och att han mådde så mycket bättre, det var glädjande. Det var nog som du skriver för mycket piller när han var som han var vid förra mötet. Hoppas vädret blir gynnsamt och att snön inte sätter käppar i hjulet för er en att ni får en liten promenad tillsammans.

Det är många som saknar varma kläder när kylan biter så som den gör nu, snällt att dela med dig till utsatta grupper. Hoppas varje dag blir fina dager för dig framöver.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se/

 
Maria

Maria

6 december 2012 00:18

Ja gud bevars, komma från värmen i Thailand hit till kylan men vi får hoppas det går bra. Skönt att höra att Leif har de ganska bra. Jag var också på en sådan anhörig träff hos mamma, det var jätte trevligt.
Ha en finfin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

6 december 2012 06:25

Vad roligt att Keng och hundarna kommer nu hoppas jag att hon kommer att trivas här.
Vad skönt att Leif kommit till ett boende som verkar bra och som fungerar för honom
Ha det gott min vän
Kramar om

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

6 december 2012 07:55

Först så läser jag om din oro och dina tårar och dina funderingar och sedan detta positiva inlägg :-)

Äntligen ljusnar det något och din son med familj kommer också hem. Leif ser ut att trivas och ljuset spirar i ditt inre.

Ett hjärta av guld har du också som tänker på de som inte har kläder med mera i kylan *tumme upp*

Vem är Nova?

Bra att du också tänker på dig själv och stannar hem när värken värker på mera än vanligt. Du måste försöka med att ladda upp ditt batteri igen.

Många varma energikramar till dig min vän/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

6 december 2012 10:18

Härliga nyheter ju! ♥ Önskar dig en fin torsdag! Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

6 december 2012 16:01

Vilket underbart leende hon hade. Så kul när kärleken drabbar så totalt
Så ni har också fått snö, här i norr är det inte så mycket än
Världen känns lite upp och ner tycker jag
Ja jag brukar också skänka bort saker och hoppa att någon vill ha det
Var rädd om dig

http://astridlarsson.wordpress.com

 
Inger

Inger

6 december 2012 16:29

Härliga nyheter från dig! Du ska se att det blir bra till slut ..
här omkring bor det många tjejer från Thailand och Filipinerna och de stannar kvar, trots vårt klimat och svåra språk.

Ha det bra i snön/kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

6 december 2012 21:56

Hej vännen
så jättebra att det ser ut att ordna sig för Leif iaf och han mår bättre nu.
Så trevligt med fikastunden på hemmet där han bor.
Så trevligt at Keng och hundarna kommer till er till jul, blir säkert bra.

Vi hörs på mobilen en annan dag, vännen
kram till dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Margit

Margit

7 december 2012 00:26

Vilken glädjande läsning att läsa din Blogg dennna gång!!! Så skönt att det nu är mycket bättre, på allal sätt!!! OCH att Leif också mår mycket bättre!!!!!
Så roligt att dom kommer nu den 23...så ni får ALLA vara tillsammans nu till Julen!!! Det är ju det tillfälle man vill, om det går att få fira tillsammans, äta o umgås.
Ja tänk så mycket snö vi fått, på så kort tid, endst några dagar,,,så vitt och ljust det blivit, vilkn JULSTÄMNING!!!
Önskar dej LOVE och de dina ett fint veckoslut och 2:a Advent som nu snart är.
Kram från systeryster och min Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

gullan

7 december 2012 09:34

Oh vad glad jag blev att det ordnat sej så bra för leif så nu kan du få lite ro för dej själv.vilken gullig tjej o jätte goa hundar vad trevligt att dom kommer hem till dej.
många kramar Gullan vi hörs snart igen

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

7 december 2012 10:19

Underbart att Tonys kära kommer vilka söta hundar.
skriver ett privat brev till dig .
Skall se om jag hittar din adress
ha de bra kram
vännen Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

7 december 2012 23:30

Men guuuuud vad glad jag blev när jag öppnade & såg att du besökt mig. Så nu var jag ju bara tvungen att springa in å se om du skrivit något här. Å detta var så härligt att läsa. Blev så glad i hela mitt hjärta. Äntligen får du känna glädje... Varje sekund, minut, ja dygnets alla timmar som du får vara glad. Då blir jag så glad för din/er skull.

Härligt att de kommer hem & hon ser otroligt fin å trevlig ut. Kan jag förstå att han föll för henne.

Va mysigt ni fick det hos Leif & det låter som detta kan bli bra. Gläds verkligen så med dig. Var trött innan jag satte mig vid datan å nu är jag pigg som bara den av detta inlägg.
Massa varma kramar till dig/er goaste vännen <3 <3 <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Loka

Loka

9 december 2012 09:56

Hejsan,
Hittade din blogg hos en gemensam bloggare - Lambergsfrua.
Jag som nykomling har inte följt med i dina tidigare inlägg men förstår av detta att det var tungt innan ett glädjande besked äntligen nått fram. Det glädjer mig att läsa om eran lycka och lagom till jul dessutom.

Det kommer sannerligen att bli en omställning för henne, jag kommer ihåg första gången min adoptiv far kom till Sverige, han är från Elfenbenskusten, han kom också mitt i vintern skillnaden var att han hade ingen han kände, ingenstans att bo. Han tycket till och med att sommaren var kall, första sommaren sov han med sockar, mössa och filt över täcket för han frös.

Lycka till!
Kram/Loka

http://mellantidochrum.blogspot.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

9 december 2012 13:32

Som sagt det kommer alltid soliga dagar till slut. Och vi människor kan le igen. Men så skönt att leif har fått landa, ooch du med. Du skall se att han repar sig och att får ett annat lugn när det är struktur och ordning runt om i hans liv igen. Man vet ju bara med sig själv hur virrig och nedstämd man kan bli när det är kaos runtom. En människa med demens har det sju resor värre...Tack o lov att ni fick det ordnat i jul..Jag har alltid skänkt "överblivna" kläder till olika organistationer och det är rätt att ge av sitt överflöd. Nu har hemlösheten ökat sedan denna cyniska regering fått hålla på att styra för länge. Min personliga åsikt.
Allt går ut på att konsumera mera..hemskt..Men nu skall lilltösa klippa mig så jag får ta och sluta hehe..Kram på Love/Blessings

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
bittan

bittan

9 december 2012 16:52

Hej!
Nu är du välkommen in på min blogg och se på vackra vinterfoton som min man tagit här i vår trädgård.
Usch denna vecka har varit så jobbig då jag har haft så enorm värk i mina händer och handleder och hoppas nu att jag blir lite bättre i denna vecka så jag orkar gör någonting.
Ha en trevlig 2:a advent!
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards