Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Julen kommer med stormsteg.

Av Love - 9 december 2012 17:09

Vaknade till en vacker vinterdag dock för kall tycker kroppen.

Hade bestämt att vi skulle göra julkort i dag o barnen anlände.

Elinor gillar inte att pyssla men det gör vi andra.

Ett efter ett växte vackra kort fram och tiden bara rann iväg.    

Baka är ju inte min grej så det utförde dom andra till belåtenhet och vi drack kaffe

hos Elinor med gott bröd o glögg. Dom hade gjort supergoda Mozartkulor som snabbt försvann.

Undrar vad vågen säger på måndag upp eller ner det är frågan.

       Efter det behövdes en promenad så jag ringde Gunilla o frågade om vi skulle ta en

   sväng med hundarna. Sagt o gjort nu försvann kalorierna och hundarna fick 

   springa av sig ordentligt.

   Nova ligger nu i min säng med huvudet på kudden o sover så gott.

   

Jag är så glad att ha skogen alldeles bredvid samtidigt som det är nära till centrum.


Egentligen skulle vi se och lyssna  på O Helga Natt som blivit en tradition sen första gången 2001 och hör till julförberedelserna.  Nu satte kylan stopp för det men vid jul kan jag se showen på Tv-4 då den spelas in.

Senen byggs upp vid Stortorget och arrangemanget brukar dra ca 25 tusen personer.


Mannen som började med detta heter Rickard Kennett och är även grundaren av

Örebro julkalender i Rådhuset som nu visas för sjätte gången.

Varje dag "öppnas" ett fönster i Rådhuset där olika konstnärer visar sin lucka.

Ska hinna laga middag som blir fiskgratäng och potatismos innan det är dags

för Solsidan. 


Mina tanker går till er alla i vårt vackra vinterland och en önskan att ni ska har det bra.

                                                  
          

                                                  
        Kram

                                                  
        Love.




 

       


 
 
Gunilla

Gunilla

9 december 2012 20:18

Hej min vän!
Tack för en trevlig hundpromenad :)
Synd att kylan satte stopp för *Helga Natt* i stan.
Tycker oxå att det hade varit trevligt annars.
Får hoppas på nästa år istället.

Vi hörs en annan dag igen.

Kram kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Pisan

Pisan

10 december 2012 06:09

Åååhhh vad mysigt det ser ut när ni sitter där och pysslar :-) Och fikat ser mumsigt ut. Önskar dig en fin måndag! Kraaam! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

10 december 2012 16:11

Så trevligt och mysigt det ser ut när ni pysslar.
Många fina kort bjuder du oxå på, kul att se dina fina barnbarn
Önskar dig en skön kväll
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

10 december 2012 22:27

Så många fina trevliga bilder där ni gör så fina julkort, bakar och förbereder inför julen!!!
Ja det är en viss känsla med bak och knäck och matlagning som skapar vissa känslor inför julen!
Och den myckna snön, så ljust och fint ute!!!
Lasse o jag ska åka till E-tuna i morron, Tessie har så stora TOVOR på sin rygg...år det när det blir snö och kallt. Har tid kl 10 på Djurkliniken, där dom skall 2raka" bort det. Sista gången vi var där, så fick dom söva henne en stund. Få se hur det gåt i morron...
Kram!!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

10 december 2012 23:07

Så mysiga julförberedelser ni pysslar med, fin hjälp har du också. Mycket gott på bordet och toppen fina bilder. Jag packar och står i, så nu blir det bara en blixtvisit här i kväll.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

11 december 2012 08:59

Underbart mysigt ni har haft det. Å kul när man kan göra något tillsammans. Ser hur det lyser ur dina ögon på bilden med dig. Otroligt vacker är du min fina vän.

Vilken häftig grej med rådhuset! Å jag önskar dig med dessa få rader en fortsatt fin dag/kväll. kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

11 december 2012 12:41

Å så trevligt ni har haft mycke pyssel å mys, det är härligt med sådana dagar ger lite energi.
Jag är också glad att ha naturen nära inpå knuten för de e alltid lättare å ta en promenad med hunden då.
Hoppas du fick ordnat lampa till Leif e kanske inte så bra att han ordnar med detta själv.
Önskar dig en fin dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Sita

Sita

11 december 2012 18:04

Hejsan Love. Nu har jag inte så många dagar kvar att jobba. Bra att det var bra med Leif. Får se om dom fixar en dag så vi kan ses efter nyår. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Sita

Sita

11 december 2012 18:07

Hejsan Love. Tråkigt att du har ont. Men bättre att Leif har det bra. Hoppas dom fixar att vi kan ses efter nyår. Då är jag ju hemma. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards