Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Love - 11 december 2012 19:45

Inte varit utanför dörren i dag. Vaknade med ont i huvud, nacke o skuldror

men piggnade till på eftermiddagen.

Var ändå så glad för gårdagens besök hos Leif var possitivt.

Han var mycket piggare vi fikade o pratade om att när vädret blir

bättre att ta en promenad. Skulle göra honom så gott.


Några julklappar blev i alla fall köpta tack vara internet.

En get till Roger o Sheila fast dom behöver inte sköta om den själva.

Den ska bo hos en fattig familj i Haiti och bidra till deras försörjning

och förhoppningsvis få killingar som dom kan sälja eller ge till en

annan familj i byn.


Jag har ett fadderbarn i Haiti från Hoppets stjärna.och tyckte detta

var en bra ide eftersom många har det svårt efter katastroferna

som drabbat landet svårt.


För många år sedan var jag med Hoppets stjärna på resa till Lettland

och fick med egna ögen se resultaten av deras angagemang och människors hjälp.

Vi besökte barnhem o skolor. Hade då en liten flicka som fadderbarn

som jag fick träffa på ett av barnhemen. En omskakande resa på många vis.


Den 12.12.12 i morgon och det är vigseldag i S:t Nicolaikyrkan i Örebro.

Sju par har anmält sig så det blir nog lite löpande band men gifta blir dom.

Sen får man hoppas det håller för jag läste att skilsmässorna ligger på 57%.


Själv drar jag mot Marieberg och köper en julgran silvervit eller grön återstår att se.

Mitt lilla tomteskåp kom på plats i dag.Alla tomtar har ett djur.

    

Måste också se våran bock som står på Järntorget och är  av granris med ljus

i hornen. Den väger 1.200kg och är gjord av elever på Kvinnersta gymnasieskola.

 Hoppas den får stå kvar. Vet inte hur det står till med Gävlebocken.

Törs inte sitta vid datorn mer med tanke på värken men åtekommer så ni är

välkommna tillbaka.

                                                  
           Kram

                                                  
           Love.







Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards