Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Operationsdag bestämd.

Av Love - 8 januari 2013 22:57

Tror inte ni har en aning om hur mycket era kommentarer betyder för mig.

Det är som att få en fin blomma från var o en av er och tillsammans blir

det en underbar bukett. Tack tack tack!


Michelle har tagit Nova på en promenad så jag passar på att skriva lite.


Fick träffa en trevlig narkosläkare i dag som talade om att jag

kommer att få en egen smärtpump efter operationen.

Preliminärt blir det den 4 februari sen blir det att träna på värre.


Hundarna Aldo och Bimba klarade vererinärbesiktningen utan

anmärkning så nu blir dom ordentligt försäkrade.


På julafton försvann en 37-årig  kvinna från gatan bredvid och

 innan helgen fann polisen henne död här bakom i ett skogsparti.

Dom befarade att hon blivit mördad men obduktionen gav inget sådant svar.

Konstigt att ingen fann henne tidigare  för det går massor av folk inklusive mig

där med hundar. Nu har någon tänt ljus och anhöriga har fått vetskap o sörjer. 

Hemskt det som hänt men tur inget brott låg bakom.



Första måndagen i varje månad har vi anhöriga vår vänskapsträff.

Tyvärr har en kvinna mist sin man och det känns väldigt sorgligt.

Vi har ju lärt känna varandra nu i två år och man undrar vem som härnäst

ska bli lämnad . Från början var vi 9 st och nu är vi 7 st kvar.

Känns lite som nio små negerpojkar. Å andra sidan kan ju någon av oss

dö först vilken ingen så klart vill.


Har sett att jättemånga skriver ofta i facebook och jag har varit där en del.

Egentligen är det inte alls min grej. Tycker mer om att blogga och lära

känna er på det viset.  Det här är lite  som att skriva brev till sina vänner.


Hoppas få en lugnare dag i morgon och besöka er så det är bäst jag nattnar

mig o Nova som kommit in nu.


 Det värsta är att jag är lite hungrig  får väl smyga ut

i köket och ta ett äpple. Då blir Nova lycklig för hon älskar frukt av alla slag.


Sov gott i slott o i koja.

                                              

                                                  
  Kram

                                                  
  Love.







 


 
 
Gunilla

Gunilla

9 januari 2013 01:07

MEN Kära vän, vad är det du säger? Nu blir man ju ännu mer rädd, ska man inte kunna gå ut, utan att det ska hända otäcka saker, Skrämmande det där du säger om den där kvinnan som hade hittats mördad, hugaligen. USCH!
Det är det jag alltid har sagt, man vet aldrig vad som kan hända när man ger sig ut :(
Hemska tanke.

Så jobbigt för er, på den där vänskaps träffen, att det är två st. som lämnat er.
Inte så roligt.

Jag har ju många av mina grafikvänner på FB, så då har jag oxå tassat dit. Var egentligen *pellispricken* Som en gång frågade om jag ville gå med där. DÅ hade jag aldrig hört talas om den saiten, så jag blev lite nyfiken, så nu kan jag inte låta bli att gå in där nästan dagligen, och se vad alla har hittat på :)

Så skönt att din operation blir av nu då.
Ska hålla tummarna för dig när det blir dax.

Kram på dig vännen.
Vi hörs.

Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

9 januari 2013 06:45

God morgon vännen!
Håller med dig om att kommentarer värmer hjärtat.
Skönt att du fått en tid för operation.
Vilken tur att allt gick bra för hundarna.
Tycker oxå om bloggen mera än facebook man blir mera vänner på bloggen
Ha det nu riktigt gott och var rädd om dig
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

9 januari 2013 10:00

Jag hörde på Svt Play om kvinnan. Skönt ändå att det var ett naturligt dödsfall men otäckt att det sker så nära inpå. Lycka till med din Operation och den där smärtpumpen blir bra, min svåger hade en sådan så jag vet. Han hade Morifin i sin, du kanske får det samma?
God fortsättning på 2013!!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 januari 2013 21:27

Skönt att de snart är operations dax för dig så du kan bli bättre sedan. Dom har säkert varit värdefulla de där anhörige träffarna men tyvärr blir de ju så att någon faller från. Låter lite otäckt att en sådan ung människa bara ligger död i skogen, uha.
Ha en finfin vecka/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

10 januari 2013 22:38

Hej igen vännen
Hör av dig när du har tid, så kommer jag gärna över på lite fika. Var ju ett bra tag sedan. Vore jättetrevligt.

Kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Monica

Monica

11 januari 2013 12:18

Låter riktigt otäckt det där med din grannkvinna,men tur att hon inte blivit mördad i alla fall.En liten kommentar piggar alltid upp även om jag inte får så många kommentarer numera.Lite olika dagar hur många som är inne och läser.Lycka till med operationen,alltid skönt att veta när det blir av.Önskar dej en bra helg!
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

11 januari 2013 20:54

Hej!
Tack för besöket ... jag blir så glad att du är på banan och ser framåt.

Ha en fin helg/kram inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

12 januari 2013 10:15

Hoppas du inte går och oroar dig för mycket över operationen, det blir nog jobbiga dager efter att den är över men det är övergående och ger dig ett bättre liv, det känns upplyftande att det finns saker som kan ge oss ett bättre liv och vardag.

Så gott att hundarna klarade veterinärbesiktningen och är godkända för ett nytt liv i Sverige. Hoppas att matte klarar vårt klimat och kyla, det är en stor omställning för alla 3, här var det 24 grader i natt och du sprakar det i vedspisarna.

Otrevligt när någon mister livet så nära inpå en bara 37 år, så skrämmande, en tung jul för dem anhöriga och vännerna.

Facebook är inget forum för mig heller, gick ur och saknar inte denna portal ett dyft, tycker den är så ytlig, samma sak med Tvitter.

Jag har tagit en Time out på bloggen, en kommentar fick mig att ta beslutet, men jag blir nog inte frånvarande så många dagar, saknar redan mina vänner.

I dag skiner solen, men kylan ger inte någon möjlighet för utevistelse.
Ha det gott min vän, om framtiden vet vi inte/ kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards