Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Love - 26 januari 2013 19:29

Vad händer? Kan inte människan skriva någongång på sin blogg

undrar ni nog. Ja , jag vet det är långt mellan gångerna ibland.

När jag ska sätta mig här vill jag känna att jag har tid och att det är lugnt.

Eftersom Keng nu är här så vill inte jag sätta mig på dagen o skriva.

När kvällen kommer är det Tv och sen blev det inget av den kvällen heller.

Det som hänt sen sist är inte mycket att skriva om men vi ar till

blomsterlandet och drömde oss bort från vintern ett tag.

Även i Marieberg fanns vackra vårblommor och lite annat smått o gott.

Kanske en ny soffa? Nej jag är nöjd med den jag har men titta är alltid kul.

       

     

Vi har pratat om att köpa en ny begagnad bil och nu är den hittad o köpt.

Hämtade den i Stockholm  och nu pratar vi om alla platser vi ska besöka i vår o sommar.

   

Marknad har det varit här i Örebro men jag var inte imponerad. Köpte bara en tröja

till Leonard med vargar på. Elinor fann några varma sockor.

Tacka vet jag sommarmarknad med sång, dans o musik att sitta vid ett bord på

en uteservering och ta ett glas vitt vin. 

 

Det blir inte roligt på tisdag när Keng måste åka tillbaka till Thailand men vi hoppas 

det inte ska behöva ta så lång tid tills hon kommer tillbaka och får stanna.

Det första som gäller då är att börja lära sig svenska på SFI.

Jag märker att efter en månads engelsktalande så flyter det på bra mellan oss.

Vi har mycket skratt och så roligt tillsammans så fy vad tomt det blir. 


Skål på er! Dricker ett gott jordgubbsvin som vi fick i går av vår

gemensamma vän Jonas som hälsade på. 

Ha en trevlig kväll och tack för att ni hänger kvar fast jag tillhör

de slöas släkte just nu.

                                           

                                                 Kram

                                                 Love.  

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards