Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Love - 25 februari 2013 19:25

Har haft en bra dag med besök hos Leif.

Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte.

Han var mer borta i dag men ändå glad o go.

Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi

fikade med honom och ser fram emot när vi kan promenera

tillsammans ute igen.


Kollade på

Blocket i går o hittade gardiner som jag gillade.

Ringde och dom bodde faktiskt på vår gata.

I dag var jag där o tittade o eftersom vi har likadan lägenhet

passade dom ju perfekt så nu finns röda nygamla gardiner här.


När Leonard o Filippa var här i helgen skulle vi tala om för

dom om resan till Turkiet i sommar.

Jag hade skrivit ett brev till dom o berättat om våra planer.

Klippte ut alla ord i bitar o numrerade dom på baksidan.

Sen fick dom lägga lapparna i rätt ordning och när det var klart

(40st) fick dom vända på lapparna o läsa på baksidan.

Deras glädje var så härligt att se.

Nästa gång vi sess ka jag ha gjort iordning en folder med

information om Turkiet så dom vet lite om landet vi ska till.

 

Har nyss sett på Familjen annorlunda och blir trött av att se dom.

Sen tänkte jag efter hur det var hos oss för ca 30 år sedan.

Tre egna barn, två fosterbarn o sju dagbarn och två stora hundar.

Leif jobbade ju jämnt så jag var själv med nästan allt men oj vad härligt

livet var.


I natt hoppas jag gubben i månen gömmer sig för jag vill sova är

faktiskt rätt trött.

Blåbärsmuffins o kaffe står på tapetern nu och sen ska jag se på

någon bra film som Tony laddat ner.


                                                  
         Kram

                                                  
         Love.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards