Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Trivsamt i Örebro

Av Love - 30 juli 2012 20:50

Ett ord säger så mycket och era vänliga kommentarer gör livet lättare. TACK!


Vi har haft fint väder och en dag var vi till Vadköping som ligger omgärdat

av den vackra Stadsparken.

Vadköping invigdes 1965 samma år som Örebro firade 700-års jubeleum.


Här vandrade vi på kullerstensgator och beskådade hus o gårdar från

1500-talet till slutet på 1800-talet som fraktats hit.

Att gå in i Cajsa Vargs barndomshem och titta på alla saker gör att fantasin

sätts i rörelse.

Man kan också besöka utställningar och museer. Vi började med en tur i Stadsparken.


             

Man blir trött av att gå och en räckmacka med kaffe satt bra.

   

Svartån rinner förbi och uppskattas av både människor och fåglar.

 

I den gamla smedjan kunde vi se smeden sitta och smida i värmen.

 

Det finns mycket roligt för barn också en jättestor lekplats och i detta hus kan dom leka

affär mm.

 


Allt roligt har ett slut och när vi släppte av Leif var vi alla trötta men nöjda över en

mycket trevlig dag.


Gårdagen var hemmadag med lite städning och i dag har vi varit hos Leif  och även pratat med personalen ang. korttidsplats men ännu har ingen dykt upp.


Elinor lagar ofta middag och i dag bjöd hon på potatisbullar och bacon. Det är verkligen skönt att bli ompysslad.


Klockan halv 10 kommer en sann film på Tv 2 som jag ska se. Nu när jag sover bra kan jag

vara uppe länge på kvällarna.


Tack för i dag slut för i dag.

                                                  

               Kram

                                                  

               Love.



 
 
Sita

Sita

31 juli 2012 07:47

God morgon Love. Tack för kommentaren. Jag kan träffa dej i helgen lr på måndag. Tisdag börjar jag arbeta efter sem igen. Så det är bara måndagar som vanligt som gäller. Hoppas du mår bättre nu o vilka fina bilder du hade här.Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

31 juli 2012 16:44

Vilken fin och mysig utflykt ni har varit ute på, så många underbara foton, en fin tripp för er alla att umgås, tur med vädret tycks ni också haft. En fin dag att förvara i + pärmen, hoppas den följs av många flera.
En stor kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

31 juli 2012 18:57

Hej Love..Vilka vackra bilder. Vi kome hem från härnösand igår, och när vi åkte den kånga vägen hem förundrades jag över vilken grönska det fortfarande är..Dock slog det mig att det är nog på grund av allt regnande i landet. Men faktiskt blev det något av högsommar de få dagarna vi tillbringade i härnösand och det blev bra för barnen mina de kunde åka och bada. Nu är familjen från götet på besök. Så det är full rulle denna veckan ut. Vojne vojne..Kramom på dig // Blessings♥

http://blessingsrehab.bloggplaten.se

 
Gunilla

Gunilla

1 augusti 2012 02:00

Hej vännen
jag ringde dig häromdagen
Jag ringer dig igen innan helgen
Kanske vi kan ses över en kopp kaffe
vore trevligt
så får du träffa våran valp

Kram vännen

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

1 augusti 2012 06:50

Vilken härlig utflykt ni varit på och vilken vacker Stadspark där skulle jag vilja gå och titta på allt fint. Så många fina foton du tagit så kul att se.
Ha det gott vännen och var rädd om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

1 augusti 2012 10:43

Hej Love!
Vackra bilder, en gång för länge sedan var jag där, minns inte mycket ser och förstår jag när jag tittar på dina bilder. Vi bygger växthus för fullt men med mycket strul. Ëv kan gruset komma i em, hoppas det. Kan blev akut kallad till ett läckande vattenrör -:)Hoppas ditt liv blir lättare nu utan stor villa o trädgård och att Leif fortsätter att trivas på sitt boende. Jag minns med min mamma, jag tog ju hem henne så ofta det gick men en dag insåg jag att hon trots allt mådde bättre av att vara på sjukhuset. Det är svårt allt detta men skönt att du har dina barn runt dig nu. Kramizzar

http://farna.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

1 augusti 2012 23:45

Hej älskade vännen!
Tack för att du kikade in hos mig & lämnade ett par rader. Men du ska absolut inte känna dig tvingad, utan du tassar in när orken & tiden den finnes. Du är en av dem jag har överseende med =) Då jag vet hur du har det i detta nu.

Men vilken härlig dag ni alla har haft tillsammans. Blev riktigt glad i hjärtat när jag ser på dina bilder. Leif ser lycklig & nöjd ut med sin vardag. HÄRLIGT!!!

Du är alltid i mina tankar. Å massor av värme å kramar sänder jag till dig & de dina <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

2 augusti 2012 20:20

Tack vännen för en trevlig fika eftermiddag
Det får vi göra om igen framöver.
Nu bor vi ju så nära varandra.

Kram vännen

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lilian

lilian

4 augusti 2012 11:42

Tack för din kommentar,jag har nästan glömt att jag har en blogg.
Här har du hittat en fin inspirationskälla till trädgården må jag säga.
Allt är bra med mina kära och min dotter växer snart ur magen.Har hjälpt henne att flytta till en större lägenhet på bottenplan,det kommer att underlätta för henne med dom små.Kram till dig från Lilian o Greta.

http://www.frugretabloggagratis.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

6 augusti 2012 11:04

Ja visst är vårt vackra Vadköping underbart med Stadsparken & allt
Trivs ni i Brickebacken kanske jag stöter på dig någon gång vi har goda vänner som säljer sitt hus och flyttar in på 4 våningen i ett höghus på Granrisvägen
Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

6 augusti 2012 21:33

Härligt utflykt ni haft. Känns bra att du trivs i ditt eller ert kanske jag skall skriva, boende. Det blir ju enklare med lägenhet slippa allt som skall göras i eget hus.
Förstår att du saknar din trädgård, de gjorde jag också när jag flyttade från huset å hyrde på fjället.
Ha en bra dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

7 augusti 2012 06:11

God morgon Love!
Du undrade när bröllopet skulle vara,1 September gifter mitt barnbarn Maria sig ska bli så spännande och kul.
Ha det gott min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards