Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Love - 9 februari 2012 10:38

Här i Vildfagre är det lugna puckar som gäller i dag.

 

 Leif är på "klubben" och jag borde städa men har ingen lust.

Hade tänkt städa linneskåpet och sortera bort sådant vi inte behöver

men ok dagen är inte slut ännu så det kanske sker.

 

Både datorn och jag är slöa. Väntar bara på att den ska packa ihop.

Då får jag länsa sparbössan och ge mig ut på jakt.

 

Just nu letar vi en billig kyl o frys för våra är gamla och vi vill inte

sälja huset innan vi bytt. Det känns bra nu när tamkarna går till en

lägenhet i stan. Där finns badhus med bastu vilket jag längtar efter.

Nära till pizzeria, stadspark bio och andra utbud.

Jag är possitiv och har lätt för att anpassa mig och som sagt

"Mitt hem är där kärleken finns."

 

Vad tycker ni om förslaget att höja pensionsåldern till 75.

 Idiotiskt menar jag men  dom som bestämmer kan gå tidigt

med massor av pengar i pension. Självklart ska dom som vill

och orkar kunna få jobba längre men vi måste se till att dom unga

kan komma ut i arbetslivet också. Om jag inte har fel har vi redan den

högsta pensionsåldern i Europa.

Själv fick jag halv sjukpension 96 och hel några år senare.

Det var verkligen med sorg jag slutade jobba men hade tyvärr inget val.

Nu är det ju mycket svårare att få sjukbidrag och många håller på att gå under.

 

Ska nog ta ett tag i linneskåpet i alla fall så detta var mitt lilla bidrag i dag.

                                           Kram till er alla.

                                          

 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards