Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

En vecka har gått.

Av Love - 9 januari 2010 19:12

Vart tar dagarna vägen. Plötsligt är det lördagskväll och jag ramlar ner vid datorn.

 

Att skaffa visum är ett besvär ska ni veta. Massor av papper som ska skickas, två nytagna kort, 200:- ,pass,  ett rekat kuvert med mitt namn o adress, ansökningshandling absolut rätt ifyllt annars skickar dom det tillbaka och kopia på biljett. Detta är fixat och nu får jag bara hoppas att inget krånglar för då är det kört med min resa.

 

Dotter har ju varit förkyld med feber samt urinvägsinfektion så hon behövde lite hjälp med barnen.

Då kom mormor till undsättning. Tog Leonard o Filippa till staden där vi gick och matade änderna. Dom såg rätt frusna ut och blev nog glada för lite mat.

 

Filippa frös men konditoriet låg nära och där fanns varm chocklad med vispgrädde och goa bullar.

Då kom värmen tillbaka så vi besökte slottet och kyrkan.

 

 Gick lite i affärer för jag letar efter en baddräkt. Hittade självklart ingen så nu har jag skickat  efter några och lite sommarkläder. Har jag tur så passar något i alla fall.

 

Innan vi åkte hem till dotter så fick barnen leka av sig i snön.

Själv kom jag hem 8 på kvällen men trevligt hade vi haft.

Nu dröjer det ju många veckor innan vi ses igen.

Några kort som vi tog i går.           

 

 
 
av irja

av irja

10 januari 2010 01:59

En sådan mormor som du,hade jag också önskat att jag hade haft,( jag har alldrig haft någon,hon var död många år innan jag kom till)
Dina barnbarn är mycket lyckligt lottade,som har en sån underbar mormor,vilket fint barndoms minne.
Jag hoppas verkligen att allting ordnar till de allra bästa in för resan din,att de inget krånglar till det,håller tummarna.
Ja vist är det konstigt ibland rinner tiden med väldans fart och iblad sniglar det fram som om visarna satt fast i sirap .
Hest om man väntar på något.
Har varit och besökt min livskamrat i eftermiddags,skönt att få träffa A efter omständigheterna såg han kanska pigg ut. Resan dit tur och retur är 12 mil.
Tack för din omtanke, de ska du veta att den värmer så.
Till och med vädret är på väg och bli varmare ,ler hi hi, just nu - 8 grader .Bamse Kram IA >>>

http://40-talisten

 
lillis

lillis

10 januari 2010 12:33

Hoppas att allt går bra för dig så att du kommer i väg på din resa till sonen.Fina barnbarn du har och så mycket fina kort du tagit. Hoppas att din dotter känner sig lite piggare nu.
Önskar dig en skön söndag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

10 januari 2010 19:39

Kära Love!
Om ni hade det hälften så bra som ni ser ut så var er dag KANON !!! Och jag håller med Irja om att dina barnbarn får med sig fina barndomsminne att se tillbaka på av sin mormor. Hade ju själv ingen då hon gick bort bara nå'n månad innan jag föddes.
Hoppas inget "strular" med "pappiren" inför din Thailandsresa...men du har ju vanan inne så det går säkert bra. :O)
Kramar i massor!!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

10 januari 2010 20:03

Älskade Love...
Jaa vi finns för varandra alltid. Kommer sakna dig när du lämnar landet men det är dig väl unnt.
Snart börjar universitetet igen, åker in på onsdag :)

Ha det så bra du kan... Gibben kan du skicka hit så kan han & Matthias tjura ihop :)
Kram Mia, Filippa, och dina barnbarn Hedda & Herkules

http://miaskaos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards