Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Love - 2 januari 2010 22:50

Mycket rör sig just nu i mitt huvud och jag kan inte samla tankarna. Därför skriver jag ner något som är mycket tänkvärt  och som jag  vill vidarebefodra till er.

 

En helig man hade en konversation med Gud och frågade.

"Jag vill veta hur himmel och helvete ser ut?"

Ok , sa Gud och ledde in mannen till två dörrar.

Han öppnade den första dörren och den heliga mannen tittade in.

I rummets mitt stod ett stort runt bord, på mitten av bordet stod en stor gryta med stuvning som luktade fantastiskt gott.

Människorna som satt vid bordet var magra och sjuka, de såg svältande ut. De höll i väldigt långa skedar som var fastbundna vid deras armar.

Alla kunde nå grytan och ta en sked full med mat, men eftersom deras skedar var längre än deras armar kunde de inte nå munnen med den.

Gud och den helige mannen gick till det andra rummet som såg exakt lika dant ut som det första.

Men här var alla välmående och glada.

Den helige mannen sa: Det här förstår jag inte.

Gud svarade, det är enkelt, det behövs bara en förmåga, dom här har lärt sig att mata varandra, medan dom giriga bara tänker på sig själva.

 

Nu är min nyårsönskan att vi alla delar vår sked med varandra.

Mitt nyårslöfte blir: Jag kommer alltid att dela min sked med dig.

Kram

Love.

 

 

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards