Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Fel på termostaten.

Av Love - 13 januari 2010 13:31

Ja inte husets termostat utan min. Har BARA- 8gr ute och jag är inne och fryser som bara sjutton.

 

När det var -26 gr ute var det varmare inne tycker jag. Nu har jag strumpbyxor, mysbyxor, tröja , kofta varma sockor på fötterna och ändå stelnar jag. Benen värker och kroppen vill inte göra det jag vill.

 

Visserligen har värmefläkten fått kylslag och lagt av men vi har alla elementen påslagna så det är inte kallt fast det fattar inte min termostat.

Längtar nu till värmen och solen, räknar dagarna.

 

Läste i går att det spelas dragspel nu hos Skogsfrua, jag gärna skulle vilja vara där och få njuta av dom gamla härliga tongångerna.

 

 Kom då att tänka på när jag var 12 år och fick mitt första dragspel i julklapp av pappa.

Var väl inte särskilt duktig men fick gå och lära mig.

Någon virtuos blev jag aldrig och spelet hamnade så småningom på vinden när intresset för killat tog överhand. Vad som sen hände med spelat vet jag inte.

 

 

För att återgå till kylan och snön så har jag tittat på lite sommarkort från tomten, (har tröttnat på vinterbilder) kan inte fatta att det en dag ska bli så här grönt och fint igen. Titta och dröm snart är våren här.                                 

                              Kram

                              Love.

 

 

 

 

 

 
 
Lena

Lena

13 januari 2010 20:51

Godafton Love!
Stackars dig som fryser så...och mera kläder kan du ju inte ta på =D
Men snart så...Thailand...here you come !!!

Himmel vilken blomsterprakt...allt är jättefint, men den första bilden är helt makalös !!! Vilka blommor är det som frodas där och i den nästkommande bilden...f.ö. tror jag mig om att se vad det är...Jag älskade innerligt att planera och plantera i vår trädgård...mannen däremot har enbart skött gräsmattan ;O Då förstår du kanske att det gör ont i mig då jag ser vår trädgård som allteftersom åren går lever en alltmer tynande tillvaro *snyft*
Kvällskramar till dig som förhoppningsvis värmer litegarann !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 januari 2010 11:41

Vad härligt att få njuta av blomsterprakten på dina foton! Och kissen där i gräset är helt ljuvlig! Längtar till den blommande snö- och isfria årstiden :)
Vad tråkigt att du fryser så, Love. Du kanske kunde skaffa dig en värmedyna eller en värmeflaska, som de har i England för att få lite värme. Det blir allt skönt för dig att få åka iväg till Thailand snart.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 januari 2010 12:38

Oj, vad jag längtar efter sommaren när jag ser dina vackra kort
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
AKP

AKP

14 januari 2010 18:03

Tack för dina vackra ord om lilla Moa.
Jag är "bara" en vän till familjen men jag älskade Moa oerhört, att föräldrar ska behöva grava sina barn är det absolut gräsligaste som kan drabba en familj =((
Ditt bidrag kommer uppskattas enormt!

http://akp.blogg.se

 
Ingen bild

Solan

14 januari 2010 18:44

Men oj ,har du det så fint på din tomt...
Blir lite längtig,sommarlängtig.
Men just nu njuter jag av det vita guldet som gnistrar på grenarna i solen.Livslusten har återvänt nu när dagarna blivit längre och vi går mot vår sakta men säkert.
KRAM
Solan

 
av irja

av irja

15 januari 2010 01:30

Kära Love !!!
Oj,oj vilken underbar vacker trädgård,vackra rosor,man till och med känner doften av dom,som du redan kanske har förstått,älskar jag rosor, tillhör favoriterna. Det är väl för att alla sorters rosor inte trivs i zon 4-5 .Jag tycker mycket om att påta i min trädgård ,fast sommar säsongen är så kort,men vi har ju våra ljusa sommarnätter . Redan nu finns det att köpt fröpåsar i handeln,med sommarbommor.Kunde inte låta bli.....Jag köpte några påsar
Det är väl resfebern,du råkat utför.När bär det iväg? Till Thailand.På de här sättet förlänger du sommaren,hur länge blir du i Thailand? Kommer du att längta efter mannen? Jag längtar efter A, fast han bara har varit borta i en vecka.
Många frågor, tycker du att jag är frågvis ? Svara ärligt!!
Jag kommer att sakna dig,det ska du veta,och många med mig.TACK för att du stöttat mig och tack för din gästfriheten....KRAM IA

http://40-talisten

 
Lena

Lena

15 januari 2010 15:28

Kära Love!
Börjar förstå vad som tynger dig/er mest och vill bara tala om att jag alltid finns här om du behöver "skriva av dig".

Tack för att du berättade om dina rosor (som jag inte kunde identifiera), de är verkligen fantastiska !!! Har vandrat runt bland bilderna igen och det har känts sååå skönt!

Hoppas du ska kunna drömma dig bort en stund i kväll med hjälp av Let's dance...det ska jag försöka och vem vet...vi kanske ses i dansens virvlar ;O)
Kramar i massor till dig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards