Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Rörigt men härligt.

Av Love - 23 november 2010 20:12

  


Hejsan ni alla i vårt avlånga land.

Nu yr snön och nordanvinden har slagit till.

Ni måste lova att ta det försiktigt ute på vägarna.

 

Om ni kunde titta in i vårt hus skulle ni få se en röra utan like.  Fönster utan gardiner kartonger med julsaker  utspridda. Adventsljusstakar på vift och ljusslingor som ska kollas ligger både här o där men men på lördagskväll ska det vara städat o fint. Tänder upp på morgonen den 1:a advent. Vet inte om jag ska leta efter nya gardiner till köket och sätta upp dom jag hade förra året i mitt arbetsrum. Får väl ta en tur till staden på fredag.

 

Jag är verkligen en älskare av juletid och allt vad det innebär. Ska ut och plocka granris i morgon att klä balkongräcket med. Har lovat dotter att ta till henne också. Glögg och pepparkokor är inköpta men Lukas och jag ska baka på lördag.

 

Vet ni vad jag hörde, jo att det finns dom som säljer semlor nu. Är det inte upp o nervända världen så säg.

När jag var liten fanns dom bara på tisdagar en kort period och vi åt dom med varm mjölk vilket jag inte tror någon gör i dag.

 

Vi har verkligen snälla vänner, tänker på Leffe och Ingrid. När vi träffades sist så erbjöd sig Leffe att börja övningsköra med Lukas och dom ska snart gå på handledarkurs. Lukas kunde inte fatta att det fanns någon som ställde upp så för honom utan att man frågat.

                    Tack o kram till er.

 

Har just suttit och betalat alla min räkningar och är tacksam att man i alla fall får ett litet bidrag varje månad som kalls pension. Det är inte alla länder som har utan där är man hänvisad till barn eller släktingar.

Tror det blir värre för våra ungdomar i framtiden och det är inte roligt att som 20-åring börja spara till pensionen. Det som gör mig förb.... är att vissa kan skorva åt sig hur mycket som helst tex. politiker. Livet är inte rättvist och kommer aldrig att bli.

 

Har lite mail att svara på innan jag släcker ner här och ska ta en titt in till er bloggvänner. Blir nog inga kommentarer men 

     

 

                                   Kram

                                   Love.

 

 

 
 
Gunilla

Gunilla

24 november 2010 00:26

Hej vännen!
Du säger Semlor med varm mjölk
mmmmmm jo jag gillar det SKARPT!!!
Ojoj så gott det är.
Finns inget godare :):)
Du pratar om julen.
USCH, det är en tid jag INTE längtar till längre, tyvärr.
Vill helst gömma mig ngn stans tills det hela är över, jobbigt men sant.
Visst, det finns dom som säger: att när ens föräldrar går bort, så får man försöka skapa sig engna större helger, MEN har man ingen sådan släkt är det svårt.
Finns en på den grafiklista jag är med i, som säger samma sak, att utan mamma så är det ingen jul, håller jag fullständigt med om!
Släkten har man *bara* blivit född till ,inget man bett om, så är det.

Känner inte alls för att börja julpynta än.
KANSKE 2:a Advent, får se.
Ska väl iaf börja att baka lite till jul, pepparkakor kanske, lite lussebullar, inte dom vanliga, utan helt runda, som jag läste på en annan blogg, ngn som hade gjort helt vanliga runda lussebullar, är nog lättare gissar jag.

Ska oxå ngn dag betala mina räkningar via nätet.
Håller fullständigt med dig, att det är fel ngn stans att bara s.k politiker får en massa pengar medans vi andra bara får en *liten slant* att leva på :(
Inte alls rättvist.

Det måste bli en ändring på det ngn gång.

Kram på dig vännen

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
irja

irja

24 november 2010 14:40

Kära min syster Love !!!
Intygar att du är inte ensam att ha rörigt, det är samma här, det ser ut som åskan har slagit ner i en rövarkula,, säg mig varför i all sin dar gör man så mycket besvär för bara för några mörka dagar i december, LER
NU förtiden tillhör jag den skaran som inte pyntar så förskräckligt mycke som jag gjorde förr när barnen var små,,,pyntar lite i sänder,,, och nu till jul blir vi bara vi två, men det känns skönt det också,,,,DÅ får man mer egen tid,,, alla barnen bor ju så långt borta utom Annette, som bor i byn,,, och på julafton skall de fira julen med goda vänner med barn,,,,
Men de finns ju fler dagar i jul som man kan träffas,och umgås,,,

Underbart med underbara vänner, som räcker en hjälpande hand med körlextionerna, nästa år höjs det ju grymt mycket att ta körkort via bilskolan,, hur ska de tro att dagens ungdom har råd med de,,,,
Allt höjs utom pensionen,,, nej pensonärerna får betala mer i skatt, för vi gör ju ingenting,, enligt politikerna,,, men de ska minnsan ha höga löner och liten skatt,, tala om orättvisor,, men folket sa ju sitt när de rösta i höstas,,,,

HA de bäst , och ta inte ut dig för mycket med all stök, så att du blir sängliggandes till jul... Jag tar det lugnt, det blir som det blir, julen kommer och går ändå,,, LER .... Sköt om er i vintermörkret och ta väl hand om varandra,,,
FÅNGA DAGEN,,, KramiZ lillasyrran IA/ Anders....

http://40-Talisten,bloggplatsen,se

 
lillis

lillis

24 november 2010 16:34

Hej min vän!
Hoppas att allt är bra med er.
Här har du en till som är en stor älskare av julen och allt vad det innebär
En fin och bra 1:a advent till er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

24 november 2010 19:59

Här har jag ännu inte börjat med pyntandet. Hoppas på att få upp alla stakar ifrån källaren, i morgon. Tänkte sedan ägna fredagen, min (enda) lediga dag denna vecka, till att göra adventsfint här hemma. Jobbar sedan två hästpass i helgen, så det vore ju fint att få det gjort innan dess. Jag är inte så mycket för pyntande, men barnen har i år önskat att vi ska ha lite mer än vi brukar. Okej, sa jag, ni vinner :-)

Tack för din värmande kommentar. Ibland så trampar man någon på tårna, även om det inte var menat så. Jag vill vekligen bara sprida glädje, i denna ibland, rätt jobbiga och vilsna värld vi lever i. Sprida glädje och ljus och positiva tankar.

Pepparkaksbak på lördag, låter trevligt. JAg tänkte nog också baka med Samira framöver, men nu om åren brukar jag vara lat och köpa en färdig liten deg, som vi hjälps åt att kavla ut. Det räcker med några plåtar, och det bästa är ju doften av nygräddade pepparkakor, som sprider sig i hemmets vrå.

Önskar DIG allt gott Love. Var rädd om dig och de dina. Ha en fridsam helg och blessings!

Kram från Maria.

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

24 november 2010 21:56

Så jättefint du har gjort på bloggen Love :)
Visst blir det rörigt, när man plockar upp julsakerna. MiML har varit uppe på vinden och hämtat ner diverse prylar hos oss också och allt är inte på plats ännu, men adventsstakarna står i fönstren.
Ha en fin dag i morgon!
Mina varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

24 november 2010 22:12

Julen är blabd det bästa jag vet. Hur skulle man anars klara den långa mörka tiden fram till ljuset kommer tillbaka. Vi har ju två ställen att göra iordning men det är dubbel glädje.
Åker till stugan i helgen och stannar en vecka.
Kan du inte visa kort hur du får det kul att se när vi inte träffas så ofta.
Önskar dig o alla hos er en härlig mysig advent.
Kram från Anna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards