Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Inget blev som det skulle

Av Love - 1 januari 2011 13:02


        


                   Jag ligger efter i tiden.

 

Nu får jag önska er alla ett år med många lyckliga dagar.

 

Gårdagen tillbringade jag i sängen med en fruktansvärd migränhuvudvärk. Kunde inte gå upp på hela dagen.

 

Vi var ju bjudna till Ingrid och Leffe men Leif fick tyvärr gå dit själv. Kändes tråkigt och jag var ledsen.

 

Så öppnades dörren och Leif kom hem igen för alla tyckte så synn om mig och med sig hade han en trerätters meny som dom lagat. Prata om underbara vänner.

Vid 9-tiden åt jag lite och det var så gott men klockan 10 var det sängdags igen.

 

När smällarna började låg Gaius nedanför min söng och han lyfte inte ens på huvudet så skotträdd är han då inte min svarta prins.

 

Då tände jag ett ljus och tänkte på min pappa som dog på nyårsnatten vid tolvslaget. Han finns alltid i mitt minne.

 

Nu är det första dagen på 2011 och jag är uppe på benen.

 

Hur detta år ska bli är som ett oskrivet papper men jag önskar alla människor fred, mat och trygghet.

Det är ruskigt hur vi ställer till och hur egoistisk vi tänker. Våldet ökar, krigens offer ökar och svälten ökar.

Sen har vi miljöförstörningen. Vart är vi på väg?

 

Nej, nu låter jag för pessimistisk. Det finns så mycket fint att glädja sig åt men vi har alla ett ansvar att hjälpa.

 

Några nyårslöften ger jag inte men ska försöka ta vara på på dom dagar jag får. Sköta om mig bättre för ännu vill jag inte lägga näsan i vädret.

 

            

                        Till er allavill jag säga. 

 

                      Vad är vänskap? Jo en blomma

                       vuxen uti hjärtas bo.

                      Skön den är då den omslutes

                      utav kärlek, hopp och tro.

 

                        

                           Tack för er vänskap

                                    Kram

                                     Love.

 

  

 

 

 

 
 
Sita

Sita

1 januari 2011 15:58

God fortsättning till er båda. Hoppas du inte blir sjuk på måndag. Jag far vid niotiden så då får du ringa för om du är sjuk. Har du nr kvar? Annars så kommer det här:0761883122. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Sita

Sita

1 januari 2011 17:37

Nu har jag varit inne hos Kerstin o Janne o tittat, Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Maria

Maria

1 januari 2011 20:04

Skönt att du är på benen igen. Ja tänk vad det är värdefullt med nära o goa vänner.
Ha en go fortsättning/kramizar från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

1 januari 2011 22:35

Min kära syster LOVE!!! Vilken omtanke..att dom tog med sig maten..och kom till dej..så att ni allal fick vara tillsammans..och äta och njuta!!! Även om du INTE orkade vara/sitta uppe så länge!!!
Men då behövde du inte ligga där ensam..och utan sällskap..och mat...'

Skönt att Gauis inte var/är skotträdd!!! Jag tyckte att våran Linus..såg lite skärrad ut..trots att jag satt en bit från honom..och i Kolsva skjuter dom INTE så mycket... men det var tillräckligt för att han var spänd.
Vi har haft gäster sedan Nyårsaftonen. lasses son Tomas med familj...de skulle åkt hen idag...men stannar tills i morron..för runt Uppsala...så har det äVEN IDAG snöat..och kommit på vägen ..så att väglaget INTE varit det bästa. Så vi fick rå om dem lite lägre.
Ska försöka ta mig tid..i morronkväll..och lägga in bilder på Bloggen o skriva lite...

Kram till dig ocj Leif...och Luckas oah katterna och Gauis!! GOD FORTSÄTTNING!!!

http://margitholm.blogg.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

2 januari 2011 01:36

Kära syster Love !!!
Vill önska dig syrran och Leif en gladelig fortsättning på de NYA ÅRET,välgång och hälsa... Att ha så underbara vänner, blir gjädjen stor och värdefull,,, Förstår min kära vän att du vart lessen, att ha migrän är ett gissel,men skön när det är över....
Våran älskade fyrbenta vän, han var också så skotträdd, så han lega och darra . Jag satt inne med han hela tiden när Nyårsraketerna firades iväg,,,,,NEJ några NYÅRS-löften ger jag inte, men önskar alla hälsa välgång och fred på vår jord....
FÅNGA DAGEN.... Kram lillasyrran IA /anders

http://40-talisten, bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

2 januari 2011 12:09

God fortsättning på det nya året.
Vilken otur att du blev sjuk, hoppas att du mår bättre nu
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

2 januari 2011 12:25

Tänker på dig vännen min.. Hur mysigt det är i köket i Vildfagre när vi brukar ses på fika.. Småprata och mysa med alla katter..

Trevig dag kära mamma L

http://systerskaos.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ingrid Blom

2 januari 2011 14:17

Gott nytt år på er i Vildfagre.Tänker ofta på er och undrar hur ni har det. Är ju inte så långt mellan oss men...ja, du vet.
Önskar er god hälsa och lycka med alla era djur.
Anders, Måns och Siwan mår bra, växer och frodas. Är hur mysiga som helst. Skulle vara roligt att träffas vid något tillfälle.
Många kramar fr. Ingrid och Pierre

 
Gunilla

Gunilla

2 januari 2011 17:39

Hej vännen!
Min nyårsafton började inte heller så bra, MEN det har den inte gjort sedan min mamma gick bort för snart 12 år sedan.
Har aldrig varit som förr.
Tror jag ska skriva lite om det på min blogg framöver, hur jag känner ibland, OM det nu är tillåtet?
Utan att man får för mycket *skit* på sig.
Får se om jag sätter igång 2:a veckan nu i Januari
eller i början på 3:dje veckan.
Så fina grannar ni har som lagat mat åt dig när du var dålig.
Mina katter tror jag kännde sig lite rädda, eftersom dom sprang och gömde sig under sängarna.
Tur att Gauis inte var rädd.
Vissa hundar är ju rädda när det smäller då och då just sådana här helger.
Min sambo hade en hund för ngt år sedan, men den hunden var inte alls skotträdd på det viset, så honom kunde man ta med ut fast det smällde ibland.
Den hunden är borta sedan några år nu, efter att han fick njursvikt.

Krya på dig så du bli bra igen.
Synd att jag inte visste om att du och sita eventuellet skulle ses här i örebro i morgon måndag.
Jag hade inte datorn på alls i går.
Trodde jag hade fått ngn form av virus, men det visade sig att det var bara att uppdatera virusprogrammet, så nu är datorn skyddad igen, SKÖNT!

Kram på dig, och krya på dig som sagt

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

2 januari 2011 19:45

Hej!
God fortsättning på detta nya år!
Jag hoppas du är bättre idag jag har själv migrän ibland så jag vet hur det är.
Usch här är jag så orolig för imorgon skall jag till Vårdcentralen och träffa där en distriktsläkare då min sjukskrivning går ut den 9 jan. och jag vet inte vad jag får för någon läkare då jag inte varit på Vårdcentralen på så länge. Jag har tidigare gått på Företagshälsovården där jag haft en så jättebra kvinnlig läkare, men nu när jag inte har något arbete kvar så får jag inte gå dit, tyvärr. Så nu får du hålla tummarna för mig imorgon.
Många kramar från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

3 januari 2011 08:41

Morning o god fortsättning önskar jag dig!
Men vad trist att Mr Migrän slog till precis på nyår! Hoppas du mår bättre nu!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Sita

Sita

3 januari 2011 15:54

Tack för en trevlig stund med dej o även tack för det goda fikat. Nästa gång är det jag som bjuder. Tur jag gick när jag gjorde, parkeringstiden var nästan slut. Må väl. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Sita

Sita

3 januari 2011 16:24

Hejsan. Nu har jag lagt ut korten som blev bäst. Det går att ta med dom från min blogg. Kramar o tack än en gång.

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards