Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Fredagskväll i "backen".

Av Love - 27 juli 2012 23:12

                                     Goder afton ni alla!


Först vill jag tacka dig  Ruth för fin layout. Den känns alldeles rätt och det vore verkligen roligt att få bjuda dig på kaffe. Undrar vem som kommer först, tror det blir Gunilla som bor på samma gata. Vi har bott här nu i snart fyra veckor men det sociala livet har legat på sparlåga.


Vi åker till Leif nästan varje dag och det är så härligt när allt fungerar. I onsdags var vi i Vadköping o fika sen en promenad i vår vackra stadspark.  Förra lördagen var Roger o Sheila här så vi hämtade hem Leif över dagen och hade så trevligt. Jag var orolig att han inte skulle vilja åka tillbaka på kvällen men det var inga problem.


Vårdplaneringsmöte i går med kurator, sjuksköterska,arbetsterapeut och biståndshandläggare.

Dom var otroligt dåligt insatta och jag var nog den som fick sköta mötet. Biståndshandläggaren tyckte vi skulle ha hemtjänst som kunnd hjälpa till med påklädning tabletterna och komma med matlåda. Var tvungen att tala om att det är inte det som är problemet. Dom andra sa nästan ingenting. 

 Inte lätt att sitta o berätta när Leif är med.


Jag krävde ett korttidsboende  några veckor och sen ett nytt möte där jag och barnen själva får prata med dom först och sen tillsammans med Leif.

Då tyckte dom att han kunde vara hemma tills dess men Leif sa att han accepterade att åka direkt dit från sjukhuset när det finns plats.  Sen får vi se vad som blir bäst för honom. 


Att sitta i den här situationen och veta att sjukdommen inte blir bättre och att vi kanske inte kan bo ihop går inte att beskriva. Sorgen o rädslan är mig övermäktig, men våra barn o barnbarn gör allt för att stötta oss båda. Inte lätt för dom heller att se pappa/farfar/morfar förändras på detta sätt.

Tony har beslutat sig för att stanna i Sverige och försöka få hit Keng o hundarna. 


OS drar ju igång nu och vi har sett invigningen men jag tröttnade. Fattar inte att jag är så otroligt trött nu när jag inte alls gör mycket. Är uppe någon timma sen ligger jag som i dvala ett tag och så går dagen. Visst tröttar värken men så här illa brukar det inte vara.Det är ingen normal trötthet men vädret har varit fint och jag trivs här i "backen".


Om en liten stund är det en ny dag och min tanke är att vara tacksam över att jag ännu en gång får uppleva allt fantastiskt som livet ger mig och göra det bästa av dagen.

Jag släpper dagen fri och följer lyckligt med som ett löv för vinden i med och motgång.


                                       Tack för att ni finns ni är värdefulla för mig.


                                                  
          Kram från Love.

 
 
Inger

Inger

28 juli 2012 00:24

Du har det inte lätt just nu, det förstår jag. Att se någon förändras är hemskt ... och när sen myndigheterna inte förstår, ja då måste det vara fruktansvärt. Det är tur att du har dina barn runt omkring dig. Hoppas allt reder sig till det bästa och att du får vila emellanåt.

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

28 juli 2012 01:16

Fyyyy & åter fyyyy. Det gör så ont i mig att du ska gå igenom detta... Det är inte rättvist... Finner inga ord, då jag bara kan känna med dig. Detta är för mig en värre sjukdom en cancer. Att snällt finnas vid sidan om & se hur de sakta förändras. Å att det inte finns något bot emot det. Ja vännen, vad ska jag säga... Tycker att du är otroligt stark! Detta att du är trött har med allt som skett & fortfarande sker runt dig att göra.

När allt runt Leif är som det ska vara. Å du kan få ro, kommer du sakta att få mera krafter tillbaks. Men detta är något som tar styggt på dig.

Korkade de var som tycker att det är ok att sitta å bestämma huruvida det är bäst för Leif när han är med. Bättre att ni alla hade kommit fram till något som kändes bra för att sedan presentera det för Leif.

Masssssa styrka & varmaste kramarna till dig vännen. Hoppas att du ska få sova gott inatt. KRAM

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 juli 2012 06:47

God morgon min vän!
Så roligt att du är tillbaka igen, men förstår att du haft fullt upp att göra med flytt och allt. Tror att din trötthet beror på allt detta och att det kommer nu.
Hoppas att Vårdplaneringen kommer att lösa sig till det bästa för Leif, skönt för er båda att era barn ställer upp och hjälper er.
Ha en skön helg och ta hand om er
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

28 juli 2012 08:39

Hej finaste Mamma L! Nu har jag ledigt i 3 veckor & tror bestämt att jag behöver komma & hälsa på! Har ringt men förstår att du haft fullt upp! Tänker på dig ❤ kram Mia & Milla

 
Sita

Sita

28 juli 2012 08:46

Hejsan Love. Trevligt att höra från dej. Var bor du nu då i Örebro? Hoppas vi kan ses någon dag. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

29 juli 2012 10:05

Hej vännen! Förstår att du har det tufft nu. Tänker på dig. Skickar styrkekramar: ((((((((♥Love♥)))))))))) ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 juli 2012 21:44

Läst...och förstår att livet för dej..er är TUFFT...och har varit tufft..Men bra att flytten nu är avklarad. Ja tänk vad livet kan förändras..och människan förändras..p ga av sjukdom..och demens eller altsameirz..är inte roligt. Jobbigt när den man älskar och delat nästan hela sitt liv förändras..och man känner knappt igen att det är samma människa...med sitt beteende. Säkert jobbigt för leif själv också.
Lasse och jag har varit "hemma" hos mina barn och syster o sväger en vecka uppe i Norrland. och nu är vi i Kolsva igen.
Jag har 8 nätter kvar av mina inbokade vikarienätter på Gynavd...nätterna.. Tycker det är kul, så länge jag orkar...
Kram till dej och din älskade Leif!!!! /Systeryster och min Lasse.

http://margiholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

30 juli 2012 19:42

Ser toppen som jag gjorde som tillfällig, vill att även du skall tala om hur du vill ha det, det är ju trotts allt din blogg och det är du som skall trivas med den :-)

Det är så ledsamt att det skulle bli så här med Leif, men sjukdom rår man tyvärr inte på hur gärna man en vill. Det är svårt att sitta och prata om Leif på ett möte när han är med, man vill ju inte såra någon. Ett permanent boende blir nog den bästa lösning för båda parter. Tror att allt skulle bli mycket bättre, då kan du åka och hälsa på han och även ta hem honom då och då när han mår bra.
Blir nog en hjälp och stötte om Tony flyttar hem, tror han vill vara nära er båda när allt har blivit som det blev.

Inte konstigt att du är onormalt trött, det är ett normalt beteende, kroppen säger ifrån, först flytten och allt omkring den och oron för Leif, det tar mycket hårdare på kroppen en vad du kan ana. Nu behöver din kropp mycket vila innan den hämtar nya krafter.

Själv så tittar jag inte på OS, det är så trist, på radion och TV:n bara OS, jag spyr redan på detta jippo.

Lova mig att ta det lugnt, vila och gör så lite som möjligt, nu måste du få komma tillbaka i lugn och ro.

Massor av varma kramar.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards