Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Love - 3 maj 2012 22:09

Har just hört att det ska bli kallare så jag går i ide ett par dagar.

Mat behöver jag inte för i går kväll stoppade jag mig full med grillspett med oxfile

klyftpotatis grönsaker o fem olika såser. Efterrätt kaffe med chokladkaka med vispgrädde.

Så mysigt att sitta med mina kära och få allt serverat. Även om det kosta en o annan krona var det värt vartenda öre.


Har i dag varit barnvakt till gokillen Julius. Han är en solstråle som jag hoppas kunna få träffa

och passa även när vi flyttat.


Tv:n har inte varit på sen i söndags. Jag tycker det är skönt att slippa men när Anitha

ringde och berättade att det var Let´s dance i kväll åkte den på. Gick därifrån när

dom dansat färdigt så vem som åkte ut vet jag inte men ska snart se på Aftonbladet.


Deltagarna är otroligt duktiga och vackra. I kväll var det ju rock så fötterna här

gick som trumpinnar. En gång i tiden var jag också en dansbrud och besökte bla. Nalen.

Leif däremot gillade det inget vidare så undan för undan blev dansen lagt på is.


Marcus  S.... är så lik Johan, Lukas pappa och skulle kunnat vara modell men det är inte hans stil.

Få se om han flyttar hem till till sommaren eller om Lukas flyttar dit.

Dags att frigöra sig fån mormor men i det här fallet är det nog jag som måste släppa taget.

Han betydr så mycket för mig och sedan han var nyfödd har jag haft förmånen att

vara nära honom och Michelle. Dom flyttade ju ner till oss när Lukas var nio år och

började skolan här i byn. Elinor var sjuk och Johan bodde i Norrland då. En stor omställnig

för dom men allt gick bra och senare kom ju Elinor efter och även Johan.


Det ska bli så roligt när Tony kommer hem. Jag har ju varit i Thailand  varje vinter men

dom andra har inte träffat honom på 8 år. Finaste tiden kommer han på och kan fira

midsommar med oss och även Lukas student. Han har förresten flygit segelflyg i dag

och tyckte det var toppen. Något jag inte skulle våga. Skulle ni?


När jag tömde en låda i dag hittade jag fina kläder efter Michelle, Lukas, Leonard o Filippa

som jag sparat. Nu är dom tvättade och nerlagda i en ny låda med pyttesmå svarta lackskor

och barnens dopklänning. Kanske hinner dom komma till användning under min tid.

Har även sparat min brudslöja, diadem och handskarna nostalgisk som jag är.

Det blir 51 år sedan vi gifte oss och på vår 32:a bröllopsdag föddes Lukas = Lycka.


Innan jag nattar mig blir det mjölk och morotskaka för oss. Nedanför fötterna på en filt

sover Nova och katten Musse tätt intill varandra. Det är fullmåne i kväll så vi får se

hur natten blir. Om jag ligger vaken gör inget för jag ska ju inte upp i arla morgonstunden.

 Vi hörs när jag tittar ut ur idet igen och solen skiner.

Ha det så bra ni alla tills dess.

                                                  Kram

                                                  Love.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards