Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Kärleken är viktigast.

Av Love - 10 januari 2010 23:19

     När huvudet är totaltomt får ni här en vacker dikt

                  skriven av Anna Greta Wide.

 

                Jag önskar alla andra

               det bästa som jag vet.

               Jag kan ju inte be för dem

               i all min gudlöshet.

              Men skulle jag försöka

               då tror jag att det kom

             "Låt inte någon finnas till"

              som ingen tycker om.

 

             Om människor är ringa

             och fattiga - än sen,

             om bara de blir älskade

             åtminstone av en.

             För rikedom och ära,

             det låter kanske bra.

             Men kärlek är i alla fall

             det enda vi vill  ha.

 

          Var rädda om er och ta vara på dagen.

                             Kram Love.

 
 
Lena

Lena

11 januari 2010 01:55

En hälsning i natten till dig Love!!!

Min uppriktiga mening om din nya sida är att den andas vilsamhet och ro...mycket, mycket fin mao !!!

I ärlighetens namn har jag aldrig varit mycket för dikter tidigare, men nu på ålderns höst (*S*) har jag börjat uppskatta dem mer och mer och den du valt att visa oss hos dig tycker jag mycket om :o)

Allt gott till dig med många kramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

11 januari 2010 07:27

Fina och tänkvärda ord
Ha en bra vecka
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

11 januari 2010 08:53

Morning o tack för dina goa rader hos mig! Så fint du har i bloggen...både det skrivna o utseendet!
Oh..håller tummarna att inget strular för dig, du måste komma iväg på resan!
Så kul att få se slottet i Örebro i vinterskrud! Jag var ju där under sex veckor i våras, strålbehandling..
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 januari 2010 12:26

Verkligt vacker och tänkvärd dikt du ger oss idag, Love.
Härliga bilder på dig och barnbarnen - hoppas din dotter kryar på sig snart.
Hoppas också att allt går som smort inför din resa.
Önskar dig en riktigt fin dag.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
AKP

AKP

11 januari 2010 15:02

Tusen tack för din kommentar i min blogg.
Det känns skönt med folk som verkligen förstår vad man menar. LIder med dig att du också har det jobbigt med värk =(
Massa styrkekramar till dig!!

http://akp.blogg.se

 
Ingen bild

Solan

11 januari 2010 17:31

Tusen tack för dikten....Den är så rätt.
Hur går det med packandet? :) Ha nu en skön kväll.
Kram...

 
margit

margit

11 januari 2010 22:49

Tack Love för ditt varma inlägg! ja vi har alla vår olika skiften i livet. Och när den ena är nere och den andra uppe och tvärtom--så får man stötta och "böra varandra"...Inge har ju enbart "Rosor" på vägen.."törne" finns ju ocfta också där. Så är livet. men visst r det jobbigtoch tufft när man är där nere...men då att ändå uppleva attd efinns dem som tänker på en...kan då kännas mycket bättre..och ibland så kan en hälsning, ett leen deeller nåt annat"enklet" lyfta hela situationen...så att man orkar ta nya tag igen...
Förstår att din vardag just nu är jättetuff..och mycket att "stå i" innan resan blir av..men får du komma ifrån...ett tag...vila upp dej...hämta nya krafter...så orkar du igen...
Kramar i massor till dej!! Hoppas att vi under vårkanten kunde träffas i örebro vid tillfälle...ta ett fika nånstans...
Kramen min vän!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Maria

Maria

11 januari 2010 22:49

Tack för dina fina och uppmuntrande ord till mig på min blogg. Du har så rätt i det du skrev, det är inte alltid så lätt när man är ensam med fyra barn och ska fixa allting själv. Det är bra att ta det lite lugnt också, emellanåt.

Ta hand om dig.
Kram Maria

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards