Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Glad som en lärka.

Av Love - 11 januari 2010 20:51

      I dag kom mitt paket med sommarkläder.

      Nyfiken som ett barn på julafton slet jag upp det.

      Där fanns schorts, tunikor, linnen, baddräkt, och   

      sommartunna långbyxor i härliga färger.

 

      Då va jag snabb att få av mig och prova det nya.

      Ibland ska man ha tur och i dag var det min tur.

      Kläderna passade och jag kunde ana i mitt

      innersta hur skönt det ska bli att gå omkring i

      Thailand med dessa nya kläder.

 

      En hel del har jag kvar där hos sonen men det är

      alltid roligt att ha något nytt.

 

      Men varför säger ni, köper inte människan sina

      kläder där när det är så billigt.

      Svar, människan måste ha  modell STOR och då

      går man bet för det har dom inte fattat ännu.

     

      Fick mail med kort från sonen, han och en kompis

      är nu på motorcykelsemester uppe i norra Thailand

      där gyllene triangeln ligger.

 

      I år har jag har tänkt att besöka Chang Mai men då

      blir det med tåg. Vi bor ca 2,5 timmes bilfärd

      från Bangkok mot Kambodja.

 

      Sonen har motorcykel så när vi ska förflytta oss

      kliver morsan upp bakom och sen bär det iväg.

      Han är nog den enda som släpar omkring på en

      gammal tant. Ett bra sätt att ta sig fram då jag

      inte kan gå så mycket.

 

      Det vanligaste är ju gamla gubbar som har unga

      vackra tjejer så många undrar nog vilken

      relation vi har.

      Att hans sambo Vanari kommer efter vet ju inte

      dom.

      Det är en underbar tjej/kvinna som han träffade

      för sex år sedan och vi fungerar så bra ihop.

 

      Min önskan är att dom båda ska kunna komma hit

      snart så vi kan få visa vårt vackra land för henne.

      Ska nog ta och maila till henne i kväll för hon är

      hemma med hundarna när sonen dragit iväg.

      Jag vet att hon liksom jag längtar tills vi får träffas.

 

      Vi höres!

 

   

     

 

     

 

 

 

 

      

 

 

 

      

   

     

    

     

    

 

 
 
Mia

Mia

12 januari 2010 08:14

Åhh vad sugen jag blir..
Jag skulle vilja se dig bakom Tony på mc:n. Vilken glädje.. Själv törs jag inte, pappa har erbjudit sig men näää. Det verkar ju direkt farligt :)

Ha en fin dag vännen min.

Kram Mia

http://miaskaos.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

12 januari 2010 12:57

Stort GRATTIS till din nya kläder...Vad glad jag blir över att de passade och att du blev så nöjd med ditt köp. Jag hade ju inte samma tur då jag skickade efter till mig före jul, men dottern övertog dem gärna så det löste sig ändå =D
Att du vågar åka MC är strongt tycker jag...och du...nu har du väl börjat nerräkningen eller hur ?
Ha det fortsatt gott vännen och kram på dig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

12 januari 2010 13:37

Vad kul att få paket med lite nya sommarkläder och få prova att allt passar.Så kul att få åka motorcykel och se sig omkring
åkte motorcykel för några år sen hur roligt som helst
Ha en bra och skön dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
c.w

c.w

12 januari 2010 16:50

hej o tack för ett bra samtal igår o tack för ditt tålamod med en virrig blondin ;-) ett foto m dig o sonen på MC skulle vara kul o se. hoppas du får en underbar semester, det förtjänar du.
kram!!

http://www.blondifire.cybersite.se

 
Ingen bild

Anna

12 januari 2010 18:45

Kul att kläderna passade nu är det bara för dig att börja packa.Här lär det dröja innan sommarkläderna kommer på.
Vi hade -16 i morse och bilskrället startade inte men det sägs att vi går mot mildare väder.
Glöm inte hälsa sonen från mig och säg åt honom att köra försiktigt med dig min vän. Jag skulla aldrig sätta mig på en motorcykel i Thailand med den trafiken inte här heller förresten men du är tuff och modig som vanligt.
Skicka gärna ettt mail därifrån om du kan.
Ha det så jättebra och sköt om dig.
Kram Anna.

 
margit

margit

12 januari 2010 20:49

Hej LOVE! Härligt att läsa ditt inlägg! Glädjen, lärkan!! När du skriver så ser man bilderna famför sig...Kläderna du fått på posten..som du provar!!Sommarkläder mitt i vintern!! Härligt!! Du ser inte STOR UT på bilderna du haft på bloggen, så jag tror du överdriver..eller har förstoring på glaset i dina glasögon!!
Och man ser dig bak på mororcykeln...näd du åker därbak...med din son!!
Färstår att di ser fram emot allt detta! Får miljöombyte och får MÅNA OM DEJ SJÄLV...efter allt det jobbiga!" Du får "ladda dina batterier"...
Önskar digen fin kväll och natt!! Kramen min bloggvän!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

13 januari 2010 00:43

Vad härligt för dig med en resa, att få ladda batterierna. Bor din son där? Men så mysigt, då har du mat och husrum gratis. Läste tillbaka lite och förstår att du behöver komma bort. Jag har själv en gubbe som är förvirrad, dock självförvållat för han nekar att sluta jobba trots att han är utbränd. Envis som tusan, ska jobba till han är 65 och ett halvt. Undrar om han håller? Oroligt är det.
Kul att du känner till Långa raden, Birgitta som har cafet bor bakom visningslägenheten och vi bredvid henne

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards