Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

För 50 år sedan.

Av Love - 6 november 2010 11:37


För länge sedan gick en flicka och längtade efter någon att älska,respektera, skratta och vara lycklig med.

Samtidigt fanns en pojke som hade  samma önskningar men frågan var hur.

 

Han pluggade o jobbade så det fanns inte så mycket tid för att leta. Helt sonika satta han in en annons i

Dagens Nyheter under bekantskap sökes.

 

Flickan hade som baby blivit utannonserad genom samma tidning och fått det bra så hon nappade på annonsen och skrev ett brev men inget kort.

 

Hon ville inte heller lämna ut sitt telefonnummer men fick efter några dagar ett jättfint brev där pojken bad henne ringa.

 

Blyg som hon var tordes hon inte men då sa jobbarkompisen att honom tar jag.

Aldrig i livet tänkte flickan och ringde.

Det blev ett samtal som skulle förändras bådas liv.

 

Dom hade växt upp i samma område, gått i samma skola, lekt i samma park och kände gemensamma kompisar.

Alltså mycket att prata om och det bestämdes att dom skulle träffas utanför  fisksaffären där flickan bodde.

 

Gissa om flickan var nervös. Hon provade nog hela garderoben och håret fick ändra frisyr flera gånger.

Klockan närmade sig sex och med darriga ben stod hon där ute och väntade.

 

En lten bil kom rullandes och stannade. Nu höll hon på att svimma då en ung man steg ur och presenterade sig som Leif.  Han verkade vänlig och föreslog att dom skulle gå på bio och sen på konditori.

 

Laila som den unga kvinnan hette tyckte det var bra ide.

Då kom det som gjorde henne säker på att detta var en fin person. Han sa " Du kanske inte vill åka bil med någon okänd så vi kan ta en taxi"

Givetvis åkte hon med i hans bil trygg o säker.

 

Kvällen var jättetrevlig och åtföljdes av träffar varje kväll i en veckas tid och dom bestämde att förlovning skulle ske.

Den 14 januari 1960 växlade dom ringar  då var hon 19 år och han 21 år.

Så här såg det unga paret ut då när dom var i Milano.  

 Fem månader senare gifte dom sig och i juni firar dom

guldbröllop.

                              

 

         Önskar er alla en underbar helg fylld av kärlek.

                                  Kram Love.

 

 

 

 
 
Ingen bild

Mia

6 november 2010 12:53

KÄRLEK till er båda :)

"I nöd och lust"

Kram Mia

 
Margit

Margit

6 november 2010 13:08

Love!!!
Vilken romantisk läsning...jag gjort..OCH tänk att även då...så kunde man träffas via annonser..(inte nätet då)...Ni hade ju aldrig träffats om ni inte båda sökt..på detta viset!! Och tänk!!! snart 50 år sedan!!! Förstår att ni båda under alla dessa år ...bäde upplevt glädje och sorg.....kärlek och ibland även "gnabb"....sånt är ju livet.. "allt går inte bara på räls..."...
Vi är många som är glada för er skull...och vi är några som det sista året..fått förmånen att träffa och lära känna er båda,och får följa livet som ni lever nu....med barnbarn..alla GOA katter..och nu senast Gauis. VILKEN STOR FAMN NI BÅDA HAR...som räcker till för så många....ni lever INTE ett ISOLERAT liv...utan har en stor ÖPPEN FAMN för så många!!!
Lov, jag för min del är SÅ GLAD...att via BLOGGEN fått lära känna dej..och även träffat Leif..och genom nätet..fått "lära känna"...även den övriga familjen!!
Ja, tänk vilket RIKT LIV vi lever...får "vara på benen"...klar i huvudet..och får ha våra nära och kära hos oss..och ha många goa vänner..dessutom..som vi får dela vardagen ,med..om än "bara"..genom datorn...

Önskar er båda..en trelig helg och må så gott..och NJUT AV LIVET..OCH VARANDRA!!!
Kram syrran!!!!
Systeryster...Margit och min Lasse...Hälsa din Leif och Lucas.

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Lukas

6 november 2010 13:48

Oj vilken romantiker morfar var på den tiden.
Ni var ju riktigt stiliga på den tiden!
Kul att få reda på hur ni möttes, att jag inte har fått reda på det förns nu? Iof så vet jag ju inte hur mamma och pappa träffades heller så...
Men nu ska jag plugga! hoppas på miljoner ikväll. kram Lukas

 
Gunilla

Gunilla

6 november 2010 14:28

Hej vännen
Fint bröllopskort på er :D
Det var min dröm en gång när jag var ung, att få ha det så,
MEN det är ju inte alla förunnat/heter det så/ att få ha det så, tyvärr.
Undrar hur det kommer att bli för våran dotter, OM man nu hinner uppleva det?
Återstår att se.
Livet går alldeles för fort, för fort.
Önskar man kunde *hoppa bakåt* och leva om sitt liv, det skulle jag gärna vilja göra.

Visst kan vi ta ngn fika framöver igen, vore trevligt :)
I dag fyller vår dotter år, så hon och hennes sambo kommer över i eftermiddag.

Ha en trevlig bröllopsmiddag

Kram på dig vännen
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
inger

inger

6 november 2010 18:10

Vilken härlig berättelse!

Lycka till i fortsättningen också

Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Sita

Sita

6 november 2010 18:30

Oj vilken historia. Vi sågs första gången för snart 38 år seh, Kjell o jag. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

6 november 2010 19:08

Vilken härlig berättelse. Jag önskar er all lycka och ha en fin kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

6 november 2010 22:25

Vilken härlig berättelse, den andas livslång kärlek. Så fina ni är på kortet!
Jag gratulerar till nya familjemedlemmen! Fint gjort att ta en "yngling" som var kvar av en valpflock. Han behövde allt en egen familj! Verkar som han bott i hemmiljö och fått lära sig det man kan begära av en sån ungdom oxå. Ja nu har ni att göra under vinterhalvåret, långa sköna promenader och tänk vad roligt att släppa ut honom i snön första gången. Brukar alltid bli en mysig upplevelse.
I morgon åker vi från min syster och söder ut. Förhoppningsvis hinner vi till Malmö innan natten.
Men jag är besviken på vädret. Det ska regna på Tisdag! Jag hade velat åka över bron till Danmark i solsken, men man kan inte få allt.
Ha en jättemysig vinter!

http://farna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ingrid

7 november 2010 08:08

Å vilken fin berättelse!! är glad att jag träffade er ni är underbara människor.kramar ingrid med familj

 
Sita

Sita

7 november 2010 11:11

Hejsan Love. Jag har en tävling nu på min blogg. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

7 november 2010 17:07

Vilken fin kärlekshistoria! Jag och min gube träffades den 6/11 för 5 år sedan... Och igår hade vi 4-årig förlovningsdag :-)
Hoppas du har/haft en fin helg! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

8 november 2010 15:51

Vilken fin berättelse du har skrivit....ni har haft många lyckliga år och jag hoppas ni får många fler.
Jag och min man firar 10-årig bröllopsdag nu på onsdag den 10 november.

Ha det gott:)
Kramar
Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

9 november 2010 19:31

Hej goa Love! :D
Vilken härlig kärlekshistoria! Det bästa av allt är ju att sagan inte är slut på långa vägar. Väldigt fint kort på er två också. Ja, jag kan bara gratulera er och önska er all framtida lycka! =)

Grattis också till nya familjemedlemmen. Han ser ju för härlig ut. Kul också att det nog var mer han som valde er än tvärtom. Ja, de är inte dumma djuren inte, de vet vem de ska fjäska för. Hihi!

Önskar er ALLA en underbar och härlig kväll!

Många kramar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

10 november 2010 10:55

Åhh...vilken fin och romantisk lite historia. Underbart att ni har hållit ihop i nöd och i lust, i 50 år. Önskar dig många år ytterligare tillsammans med mannen. Kram Maria

http://www.haggqvistmedq.blogg.se

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

10 november 2010 17:03

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser din vackra berättelse om hur du och din Leif träffades. Det kan man väl kalla kärlek vid första ögonkastet - underbart romantiskt:) Och vilket stiligt par där i Milano.
Önskar er många fina år tillsammans!
Varmaset kramar till dig min vän.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards