Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Love - 19 september 2012 23:18

                                                  


    Hej ni alla!


Ska försöka ge er en återblick över några händelser i sommar så tog Lukas studenten i juni.

Efter tre års pluggande var det en lycklig kille som nu klev ut i världen.

Dagen bjöd på strålande sol och vi firade hemma hos Elinor med hemmagjord smörgåstårta champange o sen tårta med kaffe. När kvällen kom försvann huvudpersonen ut med kompisar.                             

Det var det viktigaste i Juni sen gick ju resten åt att packa o flytta.


Hade bestämt i går att ha en dag med Leif här hemma men det gick inte då han var så förvirrad.  Jag kan ju inte bestämma något eftersom hans mående styr mycket. 

I dag har vi i alla fall haft en mysdag och när vi skjutsade tillbaka honom var han  nöjd.


Har ni sett så fin header Ruth gjort till mig. Jag är ju en skogs/naturmänniska fast boende i stan nu. När jag var liten var min högsta önskan att få leva med lapparna ett år. Då levde dom verkligen som nomader. Jobbade hårt för att lära mig joika men hur det lät ska vi tala tyst om.

Pappa tog alltid med mig ut i naturen (i norrland) och lärde mig massor. Jag hade en pojkkusin som var äldre men ingen av mina farbröder eller pappa ville ha honom med för han bara gnällde. Gissa om jag var mallig som fick följa med på fisketurer, vandra långt, sova i tält o fiska i älvar.


Tony sitter i sitt rum vid datorn o här sitter jag men nu är det nog dags att stänga ner och gå ut i köket för att dricka en kopp the med lostsmörgås. Sen sover jag min törnrosasömn. 


                                                  


        God natt!

                                                  


     Kram från Love.



Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards