Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Vänner för livet.

Av Love - 15 oktober 2009 15:02

                                      Bekanta har jag många

                                      ja raderna kan göras långa                            

                                      men en kär vän jag har

                                      som ger och inte bara tar.

  Jag till vänster Jill till höger på Mallorca 1978.


         Hennes namn är Jill och vi har kännt varandra sedan 1974.

         Alltså firar vi 25 år nu i november.

         Våra män är också nära vänner så det har varit många glada stunder

        och semestrar tillsammans både med och utan barn

        Vi har delat varandras sorger och glädjeämnen ,följt våra barn och barnbarn

        under deras uppväxt och nu väntar vi på barnbarnsbarn.


        Från början bodde vi på samma gata men

        under åren har vi båda flyttat och ibland  inte kunnat träffas så ofta

        men sen 8 år bor vi nu i samma by.

        Nu har vi båda passerat 60 men vår vänskap är starkare än någonsin.

        Jag vill verkligen tacka henne och hennes man för allt

         dom gett oss under åren som gått

        och alla underbara minnen som dom gett oss.


       Jag skulle plocka blommor och binda dig en krans

       men marken den var frusen och inga blommor fanns.

       Tack för att du finns min vän.






 
 
Mia

Mia

15 oktober 2009 21:33

Hej mamsen..

Åh vad vackra ni är.. Och jag tycker du är lika vacker än, Jill har jag inte träffat så jag inte säga nåt om det.
Jag älskar dig!

Kram Mia

http://augustipinglan.bloggagratis.se

 
Ragnvi

Ragnvi

16 oktober 2009 08:25

Morning o tack för styrkekramen!
Riktiga vänner är guld värda! Så härligt!
Och läser din dotters kommentar här ovan...säger allt!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Ingen bild

Skrutte

16 oktober 2009 17:47

Hej Laila, jag kom in på denna sida med hjälp av mamma.
Vilka pinglor ni var ( och för de delen, fortfarnde är ) Jag tänker på att jag såg er som abborna Frida och Agneta : ) Det roliga var att du var Frida för mig, och mamma var Agneta vilket var lite komplicerat för mig då Agneta var blond ; ))) Men så såg jag det . Kram i massor från Skrutte Malin, tänkte komma förbi nån dag eftersom jag ändå är hemma jämnt nu ; ) Hälsa också Skrutte Leif.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards