Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

I vinternattens mörker.

Av Love - 5 december 2010 00:30

Dagen har tagit vila och nattens mörker omsluter oss.

Klockan har slagit tolv och det är nu den 2:a advent.

Vilka möjligheter den bjuder på vet jag ännu inte men att vakna upp till en ny dag är en gåva och ett oskrivet blad i mitt liv. Nu ska jag i alla fall gå till sängs.

 

              Må glädjens färger på lyckans palett

              måla din levnad på vackraste sätt.   

 

                  

 

  

                                      Kram

                                      Love.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Sita

Sita

5 december 2010 09:34

God morgon Love. Hoppas du fick en god natts sömn. Det hade jag inatt o sov tills 7. Snart blir det julmarknad i Nora. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

5 december 2010 10:04

Käraste vän!
Vet att du har det jobbigt på många vis och att även du måste få vara ledsen. Du vet var jag finns om du vill prata. Du är stark men även den starke behöver stöd. Nu är dt en ny dag skriver du och jag önskar dig en riktigt bra 2:advent.
Bästa kramen till dig bästa vännen.
Anna

 
Madde

Madde

5 december 2010 10:09

Oj, vad mycket du har hunnit med. Jag ligger lite efter i uppdateringen kan jag säga! Hihi! Först så vill jag säga att Elinors lilla valp är bedårande söt. ;-) Den kommer garanterat sprida mycket glädje och kärlek omkring sig. :D Jag önskar all lycka och hoppas att allt kommer gå bra. Sedan så måste jag få berömma dina vackra juliga fönster. Jättefint har du fått det och gillade hyllorna på mitten av fönstren. Riktigt riktigt julmysigt har ni fått det hos er. Jag har full förståelse om du har ont i kroppen så mycket som du har grejat.

Här har det mest varit förkylt under veckan. Åkte på den dagen efter jag hade varit ute och skottat i två timmar så kroppen fick sig väl en snökylechock. Hehe! Jag och sambon hjälpte nämligen vår äldre grannarna med snöskottning också, därför tog det lite längre tid än vad det brukar göra. ;-) Nu börjar däremot förkylningen att släppa så nu är en redo för nya tag igen. ;-)

Tyvärr har det kommit mer snö och det snöar fortfarande men jag får killa "gubben" under hakan så han får gå ut och skotta själv. =)

Önskar er ALLA en underbar och härlig andra advent och hoppas också att ni alla mår bra!

Många många värmande krmar! :D

http://www.mads.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

5 december 2010 10:58

Hejsan min vän!
Du undrade vad det är för märke på min kamera
Det är en Nikon coolpix
En bra 2:a Advent önskar jag er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
lilian

lilian

5 december 2010 11:44

Hej,vilka härliga katter du har.Min fru Greta gillar inte alls snön så hon går i ide under vintern,men hon har ju inte så tjock o fin päls som dina katter.Hoppas att denna dag blir bra.
kramar från Lilian o Greta.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

5 december 2010 16:55

Här har vi 5 minusgrader idag och det kommer en och annan lite snöflinga dalande från himlen.
Jag hoppas att din dag har varit bra.

Kram Monica

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards