Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Love - 22 november 2009 19:18

Vi har eller rättare sagt hade en åkgräsklippare som bara var två år gammal. I natt blev den och våra vänners åkgräsklippare stulen från deras lada där dom stod inlåsta. Tjuvarna måste ha haft en stor släpkärra för att få plats med två så stora klippare.

 

Hur är människor funtade som kan ta andras egendom.

Förmodligen säljer dom tjuvgodset och tjänar en hacka. Tur man inte kommer på dom på bar gärning för då vet jag inte vad jag gjort.

Hoppas bara att vi får ut pengar på hemförsäkringen.

 

Inte blev det bättre av att jag retade mig på mannen i kväll, sånt händer och då drar jag mig tillbaka tills hans humör blir bättre. Män kan visst också hamna i klimakteriet har jag hört men det är nog lite sent när han passerat 70-år.

 

Vi går i alla fall inte och lägger oss sura utan godnattpussen finns där för man vet aldrig vad som kan hända.

 

Har städat ur min klädkammare. Den så ut som ett bombnedslag och jag hittade ingenting. Mycket kläder som jag inte kunde ha, plockade ihop dom i kassar och en del går till tippen, en del fina aldrig använda till en vän. Köper ibland för litet eller har dom krymt där inne?

Snart ska jag på jakt efter en ny baddräkt men det har dom väl inte nu i affärerna så jag får skicka efter och hoppas att den passar.

 

Ja så var den här helgen slut och nedräkningen till advent har börjat. Hittade i alla fall ljusstakarna när jag städade. En klädkammare kan innehålla mycket men är aldrig tillräckligt stor.

Satsar på att gå ut i morgon och leta fram utebelysningarna i förrådet men inte där heller är det städat så det kan bli en tuff match. Ja, ja den dagen den sorgen.

Nu drar jag mig tillbaka och säger ajöken.

Kram

Love.

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards