Välkommen till skrivarlyan i Vildfagre.

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Dagen som gick.

Av Love - 1 november 2009 22:42

Höstlovet är slut och vi har nu gått in i november. Jösses vad tiden går fort, bara 7½ vecka till jul.

Jag fullkomligt älskar december när alla förberedelser börjar. En tradition vi försöker hålla är att samlas den 1:a advent för på julafton går det inte att begära att vi ska ha äganderätt på barn och barnbarn.


I dag skulle vi ha levererat en kattunge men den nya ägaren blev sjuk. I stället kom förre detta svärsonen som är far till två av barnbarnen hit och strax därefter dök dom yngre upp. Det är så roligt att ha kontakt med honom fast förhållandet tog slut för 15 år sedan. Han är som en extrason sedan 23 år. En bra pappa till sina barn vilket inte alla fäder är.


Gissa var jag ska sova i natt, jo på balkongen. Det är fullmåne så jag har dragit ut en jättetjock madrass sen ett liggunderlag och min varma sovsäck som håller -25 gr. Fick den av sonen när han drog till Thailand. Han är lite av en

äventyrare och hade en vildmarksperiod då massor av utrustning köptes för att leva vildmarksliv.

Att ligga varmt och tryggt med stjärnhimmlen ovanför sig och drömma sig bort medans månen vandrar sin rund är något som ger lycka i själen.

 Ska tända en ljuslyckta på balkongen  för alla som är ensamma och saknar gemenskap.

 Har jag tur så skiner solen i morgon när jag vaknar.

   Kram i natten.



 
 
Ingen bild

Mia

2 november 2009 07:42

Det är myspys på hög nivå i skogen hör jag ;-) Idag åker jag till Örebro, tänk om tiden fanns för ett kort besök..

Saknar dig!

Kram Mia

 
Ragnvi

Ragnvi

2 november 2009 13:18

Men människa...sov du på balkongen?! Hur gick det?! Låter faktiskt riktigt härligt egentligen!
Tack för dina rara ord hos mig! Och så glad jag blev när jag hos dig läste att ni ska besöka sonen senare!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

2 november 2009 16:41

Härliga du. Gick det bra på att sussa? Kanske hade du hela sovsäcken full med katter som höll dig varm. Hos oss har vi minusgrader så jag tar på mej varmt när jag ska ut med Fia.
Kram.

 
Ingen bild

Solan

2 november 2009 18:53

Men oj,sov du på balkongen :) ?

 
Ulla

Ulla

3 november 2009 07:56

Sov du på balkongen?! Fräckt värre!

http://www.ulla67.blogg.se

 
av irja

av irja

10 november 2009 14:54

Kära hjärtanes, sov du verkligen på balkongen? TJA varför inte,,,här uppe i Norrland skulle man varit översnöat,en iglo hade man sovit istället i, Hi hi Och de där med mammas pojkar är ju helt sjuk,må vara hänt att ungdomarna ställer upp på de här, men mammorna , I vilken tids epok lever de i ?.... 11-12 hundra talet ,,,,,detta här är bara för mycket Hör av dig LOVE ,,,,,,Hej så länge FÅNGA DAGEN KRAM IA.....

http://40-talisten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Love - 25 mars 2013 09:54

Veckorna trillar iväg fort men våren kommer långsamt. Förra året vid denna tid var det varmt o skönt.   Påsk till helgen men i år hoppar jag över den det blir ingen tur till Blåkulla heller.   Har tappat så mycket lust o kraft känner mig ...

Av Love - 10 mars 2013 18:24

                                          Hejsan i vårsolens glans!   Vilken fin vecka vi haft visst det är ingen direkt värme men att svepa om sig o sitta ute var livgivande. Att få lite färg i ansiktet sitter inte fel.   I måndags träffa...

Av Love - 2 mars 2013 19:27

Det blev mars i år också och jag har sett snödroppar. Vädret i dag har varit varierande sol, regn, blåst och snöblandat. Undrar hur det blir i morgon när Vasaloppet går.   Det var skönt att åka till Leif som var piggare än förra gången. Då ...

Av Love - 25 februari 2013 19:25


Har haft en bra dag med besök hos Leif. Måste försöka förlika mig med att han inte riktigt vet om jag är där eller inte. Han var mer borta i dag men ändå glad o go. Solen tittade fram men jag kan ju inte gå ut utan vi fikade med honom och ser...

Av Love - 21 februari 2013 17:38

Återigen sitter jag vid datorn och en vecka har passerat. Blev dåligare och fick hög feber så det blev transport till Sjukhuset igen o inläggning. Har fått en infektion i såret men i dag kom jag hem. Mycket prover o medikamenter och dom va...

Presentation


Mitt hem är där kärleken finns.

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards